نوشته شده توسط : drmoussazadeh

عمل جراحی پروتز سینه به منظور افزایش سایز و بهبود ظاهر سینه انجام می شود. روش معمول در این جراحی قرار دادن ایمپلنت های پستان در بافت یا عضلات سینه است. البته تزریق چربی به سینه نیز می تواند به افزایش حجم آن کمک کند، اما عمل پروتز از استانداردهای بیشتر و عوارض کمتری برخوردار است.

 

هدف از جراحی پروتز سینه چیست؟

جایگزینی وزن سینه از دست رفته: برداشتن کل سینه (ماستکتومی) به دیلیل سرطان یا بخشی از آن طی لامپکتومی تعادل بدن را برهم می زند و می تواند باعث خمیدگی ستون فقرات، افتادن شانه و نهایتا درد مزمن کمر و گردن شود. در این شرایط جراحی به بازیابی تعادل بدن فرد کمک می کند. تقارن سازی سینه ها: عدم تقارن چشمگیر و قابل توجه در سینه ها با جراحی پروتز سینه اصلاح می شود.
احیاء و افزایش اعتماد به نفس: جراحی پروتز سینه می تواند عزت نفس از دست رفتۀ زنانی که به گمانشان سینه های کوچک، نامتقارن و نامطلوبی دارند را احیاء کند و به مرور زمان افزایش دهد، همچنین در افرادی با تجربه­ی سرطان حس بهبود را تقویت بخشد. برگرداندن حجم سینه ها: در دوران بارداری، شیردهی و تغییرات شدید وزنی سینه ها حجم خود را از دست می دهند و حالت افتاده ای پیدا می کنند. جراحی پروتز سینه یک روش قطعی و کم عارضه جهت حجم دهی به سینه ها محسوب می شود.

انواع پروتز سینه

پروتزها در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی موجود هستند، همچنین از موادی تشکیل شده اند که هنگام حرکت شکل، وزن و احساس یک پستان طبیعی را القا می کند. به طور کلی پروتزها شامل دو نوع پروتز سالینی (محلول آب نمک) و پروتز سیلیکونی می باشد که در هزینه، احساس و برش تفاوت هایی دارند؛ با در نظر گرفتن این تفاوت ها و به کمک جراح خود می توانید کاشتی که از هر لحاظ مناسب و متناسب با اهداف شما از جراحی پروتز سینه باشد را پیدا کنید.

  • پروتزهای سالینی و سیلیکونی

 

در صورتی که قصد انجام عمل ماموپلاستی افزایشی دارید ، حتماً با یک متخصص جراحی پستان مشورت کنید و  در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و عوارض و همچنین دوران نقاهت آن اطلاعات کافی کسب کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drmoussazadeh.com/breast-prosthesis-surgery/

 

سخن پایانی در مورد پروتز سینه

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید اما از نظر طول عمر برخی پروتز های سینه تا بیش از 20 سال بدون وجود هیچ مشکلی نیاز به تعویض ندارند. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh


هر سال برنامه ها و همایش های مختلفی جهت بالا بردن آگاهی های عمومی زنان برگزار میشود. هدف از این تلاش ها تشویق زنان به انجام معاینه های پزشکی به موقع و منظم برای چلوگیری از پیشرفت سرطان سینه است.

 

سرطان سینه چیست؟

به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخل مجاری شیری، سرطان سینه میگویند. این سرطان شایع ترین نوع سرطان در زنان است. غربالگری و تشخیص به موقع مهمترین عوامل موفقیت در درمان این بیماری است.

 

بهترین روش های غربالگری کدام هستند؟

بهترین روش های غربالگری ماموگرافی، سونوگرافی و معاینات بالینی هستند.

آیا سرطان سینه در مردان هم میتواند اتفاق بیفتد؟ بله. این نوع سرطان در آقایان نیز میتواند اتفاق بیفتد اما احتمال این پیشامد در آقایان نسبت به بانوان بسیار اندک است. سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع خطرات کمتری به همراه دارد. این سرطان به گونه ای است که خود افراد هم میتوانند تا حدودی آن را تشخیص دهند. بانوان میتوانند بصورت ماهانه در منزل چکاپ های نشخیصی انجام دهند. در این ویدئو روش معاینه و چکاپ فردی را بطور کامل آموزش خواهید دید.

 

روش های درمان سرطان سینه

 

سرطان پستان، بسته به نوع و میزان گستردگی، با روش های مختلفی درمان می شود و به طور معمول، یک روش درمانی به تنهایی برای رفع آن استفاده نمی شود. روش های درمانی این بیماری، به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

جراحی :
جراحی معمولاً خط مقدم مبارزه با سرطان سینه است که خود انواع مختلفی داشته و حذف بافت سرطانی به واسطه ی جراحی نقطه ی مشترک تمام آن ها است. در جراحی لامپکتومی ، بخشی از بافت سینه و تومور سرطانی برداشته می شود و هدف حفظ بافت اصلی و ظاهر پستان است. این در حالیست که در جراحی ماستکتومی کل بافت پستان برداشته می شود. البته روش های جدیدی نیز به وجود آمده است که  تا حد امکان بتوان پوست و نوک پستان را حفظ کرد.

 

شیمی درمانی :
شیمی درمانی شامل تجویز داروهایی برای تضعیف و از بین بردن سلول های به وجود آورنده سرطان در پستان است. این داروها می توانند به طور خوراکی یا تزریق درون رگ تجویز شوند.

 

هورمون درمانی :
در این روش، دسترسی سلول های سرطانی به هورمون های مورد نیاز جهت رشد، مسدود می شود.

درمان های بیولوژیکی:
این نوع درمان به سیستم دفاعی بدن کمک می کند، تا به مبارزه با سرطان یا عوارض حاصل از سایر روش های درمانی بپردازد.

 

رادیو تراپی :
در این نوع از درمان، با استفاده از اشعه های قوی، مانند ایکس ری به تخریب سلول های سرطانی پرداخته می شود.

مانند اکثر سایر بیماری های سرطانی، در درمان سرطان پستان (سرطان سینه) نیز، یک تیم پزشکی، متشکل از تخصص های مختلف، برای ریشه کن کردن این بیماری دست به دست هم می دهند. این تیم می تواند شامل متخصصان آنکولوژی، جراحان عمومی، جراحان پلاستیک و چند متخصص دیگر باشد.

 

علائم سرطان سینه

 

جمع بندی

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص پستان در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

کیست سینه کیسه هایی مملو از مایعات درون پستان است که معمولاً سرطانی نیستند (خوش خیم هستند). شما می توانید یک یا تعداد متعددی از این کیست های سینه داشته باشید و ممکن است در یک یا در هر دو سینه تان اتفاق بیفتد. آنها اغلب به شکل توده های گرد یا بیضی با لبه های مشخص توصیف می شوند. کیست سینه معمولاً به شکل انگور یا بادکنکی پر از آب احساس می شود ، اما گاهی اوقات کیست سینه، سفت نیز می شود.

 

تفاوت کیست با سرطان سینه چیست

 

فرق کیست با توده

شکل توده های بدخیم سینه کیست سینه عموما بی خطر بوده و نشان دهنده مخاطراتی چون سرطان سینه نمی باشد، اما توده سینه ممکن است در صورت عدم رسیدگی به موقع، سرطانی شود.

 

علائم سرطان سینه

 

علائم کیست سینه


کیست سینه ممکن است در یک یا هر دو سینه مشاهده شود. علائم و نشانه های کیست سینه شامل موارد زیر است:

 

  • احساس یک توده گرد یا بیضی مانند که به راحتی قابل حرکت است، با لبه های مشخص (که معمولاً ، اما نه همیشه ، نشان دهنده خوش خیم بودن آن است)
  • ترشح از نوک پستان که ممکن است بی رنگ ، زرد ، کاهی رنگ یا قهوه ای تیره باشد
  • درد یا حساسیت به لمس پستان در ناحیه توده سینه
  • افزایش اندازه توده و حساسیت به لمس پستان درست قبل از پریود
  • کاهش اندازه توده سینه و رفع سایر علائم بعد از پریود
  • ابتلا به کیست سینه، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد. اما داشتن کیست ممکن است پیدا کردن توده های جدید سینه یا سایر تغییرات دیگری که ممکن است نیاز به ارزیابی پزشک داشته باشند را دشوارتر سازد. با احساس و حالت های طبیعی سینه های خود آشنا باشید تا بدین ترتیب چنانچه تغییری ایجاد می شود، فورا از آن مطلع شوید.

 

علت به وجود آمدن کیست سینه

 

هر یک از سینه های شما حاوی لوب های بافت غده ای است که همانند گلبرگ های یک گل مینا در کنار هم چیده شده اند. لوب ها به لوب های کوچکتری تقسیم می شوند که در دوران بارداری و شیردهی، تولید شیر می کنند. این بافت که پشتیبان پستان است و به سینه فرم می دهد، از بافت چربی و بافت پیوندی فیبر تشکیل شده است. کیست سینه در نتیجه تجمع مایعات در داخل غدد موجود در سینه ها ایجاد می شود.

کیست های سینه ممکن است بر اساس اندازه شان تعریف شوند:

میکروکیست ها به اندازه ای کوچک هستند که توسط لمس حس نمی شوند اما ممکن است در طول تست های تصویربرداری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی رویت شوند.
ماکروکیست ها به اندازه ای بزرگ هستند که احساس میشوند و می توانند تا قطر حدود 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5 سانتی متر) رشد کنند. کیست بزرگ سینه می تواند به بافت های اطراف پستان فشار وارد کند و باعث ایجاد درد یا ناراحتی در پستان شود.
کارشناسان هنوز به درستی نمی دانند چه عواملی منجر به ایجاد کیست پستان می شود. این عارضه ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی ماهانه ایجاد شود. برخی شواهد حاکی از آن است که وجود استروژن بیش از حد در بدن شما که می تواند باعث تحریک بافت پستان شود ، ممکن است به ایجاد کیست سینه کمک کند.

 

پیشگیری از سرطان پستان

 

انتخاب بهترین پزشک متخصص پستان در تهران

دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران در تهران به شمار می روند. ایشان با تجربه فراوانی که در این زمینه دارند، می توانند وضعیت بیماران با توده های مشکوک را به طور دقیق بررسی نموده و تشخیص دقیقی ارائه دهند. برای اطلاع از نحوه مراجعه حضوری و یا دریافت نوبت به قسمت تماس با دکتر در همین سایت مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1401 | نظرات ()