نوشته شده توسط : drmoussazadeh

علت درد سينه سمت چپ و زير بغل زنان

زیر بغل از جمله مناطق حساس بدن انسان است. علت درد زیر بغل می تواند در اثر صدمات و همچنین دلایل دیگر ایجاد شود. زیر بغل، ستون فقرات کمری و گردن جزء اعضای حساس بدن به شمار می روند.

آیا تا به حال درد زیر بغل را تجربه کرده اید؟

با توجه به وجود تاندون ها و اعصاب و همچنین تعداد زیادی رگ خونی در این ناحیه ، ناراحتی احتمالی جای تعجب ندارد. در واقع ، زیر بغل توسط برخی از عضلات متصل می شود که باعث ایجاد التهاب در گره های عصبی می شوند.

بنابراین ، شناسایی منبع مشکل و ارزیابی اینکه آیا درد در تحرک بازوها دخالت دارد یا نه، بسیار مهم است. اگر اینگونه است ، باید به متخصص مراجعه کنید. در موارد پیشرفته که گره های لنفاوی آسیب دیده ، مداخله جراحی ممکن است لازم باشد.

درمان سرطان سینه

علت درد زیر بغل:

کشش عضله

چنین جراحاتی اغلب با درد ناگهانی در ناحیه مشخص می شود. افرادی که اغلب وزنه بلند می کنند یا درگیر فعالیت های شدید هستند تجربه می کنند.

تنش عضلانی می تواند باعث ضعف ، سفتی ، خستگی و حتی احساس سوزش در ناحیه آسیب دیده شود. برای تسکین این عمل التهاب را درمان کرده و از آسیب بیشتر عضلات کشیده یا پاره شده خودداری کنید.

توصیه می شود به مدت 20 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید ، یا می توانید از داروهای ضد التهاب استفاده کنید.

با این حال ، قبل از هر چیز ، شما باید سه تا شش هفته استراحت کنید.

لنفادنیت زیر بغل

این حالت زمانی اتفاق می افتد که غدد لنفاوی ملتهب شوند. معمولاً در قسمت های گردن ، کشاله ران و زیر بغل بروز می کند. برخی از علائم اصلی عبارتند از:

  • تب شدید
  • ورم
  • درد هنگام لمس شدن
  • قرمزی
  • بی حسی
  • هنگام لمس احساس گرما می کنید

حمله قلبی یا آنژین

آنژین درد شدیدی است که با نرسیدن خون کافی به قلب ایجاد می شود. و این درد می تواند به سایر قسمت های بدن ، بازوها ، شانه ها، گردن ، پشت و زیر بغل پخش شود. در ضمن ، علائم زیر را تجربه می کنید:

  • خستگی
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • تعریق زیاد

اگر در قسمت قفسه سینه و زیر بغل متوجه درد شدید ، توصیه می شود در اسرع وقت به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید.

سرطان پستان

فقط به دلیل اینکه درد زیر بغل یکی از علائم سرطان پستان است به این معنی نیست که تشخیص قطعاً سرطان خواهد بود – بنابراین وحشت نکنید! هدف این است که با استفاده از طب فیزیکی اقدامات احتیاطی انجام شود.

این نوع سرطان هنگامی رخ می دهد که بدن به سلول های مجاری تولید شیر در بافت پستان حمله کند. اگر غدد لنفاوی بسیار ملتهب شوند ، این می تواند در ناحیه زیر بغل تأثیر بگذارد. برخی از علائم هشدار دهنده عبارتند از:

نوک سینه معکوس

  • توده ای در بافت پستان
  • قرمزی و خارش
  • لایه برداری در پوست اطراف نوک پستان
  • تغییر در اندازه یا شکل پستان

اگر هر یک از علائم ذکر شده در اینجا را دارید ، باید ماموگرافی یا بیوپسی را که توسط متخصص توصیه می شود برای تعیین علت درد و تست اینکه آی ا سرطان سینه دارید یا نه، انجام دهید

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص پستان در تهران فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

هر آنچه باید درباره پارگی پروتز سینه بدانید

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه به جراحی بزرگ کردن سینه که پروتز در زیر بافت سینه یا ماهیچه قفسه سینه قرار می گیرد. از عوارض جراحی زیبایی سینه می توان به پارگی پروتز سینه اشاره کرد. این عارضه قابل پیشگیری می باشد. این امکان وجود دارد که با گذشت زمان یا براثر حادثه و به هر دلیل دیگری پروتز سینه شما دچار پارگی شود. مدل های پروتز سینه پوسته خارجی شان از جنس سیلیکون می باشد و به دلایل مختلفی ممکن است این سیلیکون ها در معرض پارگی یا سوراخ شدن قرار بگیرند. از این رو با دیدن کوچک ترین علائمی باید به پزشک مراجعه کنید.

 

پارگی پروتز سینه

عمر پروتز سینه بین 7 الی 12 سال می باشد و در مواردی برخی از آن ها 15 سال ماندگاری دارند. براساس تحقیقاتی طی 11 سال یک بار دچار پارگی شده اند و احتمال ترکیدن پروتز سینه هر سال افزایش می یابد. سیلیکون حاصل از پارگی پروتز در 21 درصد موارد در خانم ها به بیرون از کپسول سینه نشت پیدا خواهد کرد و در اکثر این موارد بیمار از آن خبر ندارد.

انواع پروتز سینه و علائم آن

پروتزهای سیلیکونی : پروتزهای سیلیکونی با ساختار بدن زنان سازگار بوده و عارضه ای برای زنان به وجود نمی آورند.

  • علائم پارگی پروتز سینه در پروتزهای سیلیکونی : به علت داشتن جداره ای مستحکم احتمال پارگی در این پروتزها بسیار کم است. ژل سیلیکونی به قسمت های بدن انتقال پیدا می کند و ژل خارج شده از پروتز ترکیده جذب سینه و زیر بغل خواهد شد. پس دفرم شدن سینه ها و ایجاد توده در حوالی پروتز سینه از علائم این نوع از پروتزها خواهد بود. در برخی از مواقع غدد لنفاوی زیر بغل برجسته و متورم می شوند. در این نوع از پروتز انجام منظم MRI توصیه خواهد شد زیرا این نوع از پروتز ممکن است بدون علامت باشد و فقط با تست پارگی پروتز مشخص شود.
  • پروتز های نمکی : لایه بیرونی این پروتزها سیلیکونی بوده داخل آن از آب و نمک پر شده است.
  • علائم پارگی در پروتزهای آب نمکی یا سالینی : واضح ترین نشانه ای که پروتز ترکیده دارد این است که اندازه پروتز ترکیده از اندازه پروتز نترکیده کوچکتر خواهد بود. احتمال پارگی این نوع پروتز به نسبت پروتز های سیلیکونی بالاتر است به همین علت ترجیح پزشکان این است که از این پروتزها استفاده نکنند.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید. متخصص پستان در تهران

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. بهترین جراح پروتز سینه در تهران



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در جوانان بدانید

سرطان سینه در جوانان به طرز چشمگیری نادر است ، به طوری که بیشتر سازمان های آماری اطلاعات بیما ران در این گروه سنی را نگهداری نمی کنند.

با این وجود ، نوجوانان ممکن است نگران باشند که تغییرات پستانهای آنها در دوران بلوغ به دلیل سرطان سینه است. برای رفع این نگرانی ها ، آنها باید سینه های خود را برای این تغییرات کنترل کنند و برای آرامش خاطر با پزشک خود صحبت کنند.

نوجوانان باید بدانند که تغییرات سینه هیچ چیز ترسناکی نیست و بعید است به معنای سرطان پستان باشد.

 

بروز سرطان سینه در دختران جوان

تغییرات دوران بلوغ می تواند برای هر جوانی ترسناک باشد. زنان جوان برای اولین بار سینه آنها رشد می کند و ممکن است به ظاهر و احساس خود عادت نکنند و این می تواند دلیل نگرانی برای سرطان سینه در نوجوانان است.

رشد سینه معمولا به صورت توده ای در زیر نوک سینه شروع می شود ، که ممکن است نگرانی های زیادی را برای نوجوانان در مورد سرطان سینه ایجاد کند. این جوانه های سینه ممکن است حساس هم باشند و باعث نگرانی فرد شوند.

والدین و پزشکان باید به نوجوانان در مورد رشد طبیعی سینه اطمینان دهند ، زیرا رشد پستان تجربه جدیدی است و می تواند ناراحت کننده باشد.

روش های درمانی سرطان سینه در جوانان

برای درمان سرطان سینه در جوانان نمی توان به راحتی تصمیم گرفت و از هر روشی استفاده کرد اما پزشکان متخصص سعی می کنند از روش هایی غیر از شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده کنند که می توان به دو مورد زیر از این روش ها اشاره کرد

1- هورمون درمانی

در این روش از داروهایی نظیر تاموکسیفن استفاده می شود که در ترکیب آن ها از هورمون استروژن استفاده شده باشد تا باعث سوختن سلول های سرطانی شوند.

2- روش جراحی

در این روش پزشکان متخصص، توده سرطانی موجود در پستان نوجوان را جراحی کرده و از بدن او خارج می نمایند سپس داروهای لازم جهت ترمیم پستان را برای او تجویز می کنند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

معرفی بهترین متخصص سرطان پستان در جوانان

همان طور که گفتیم سرطان پستان در جوانان یکی از سرطان های رایج است بنابراین لازم است که برای درمان این بیماری هر یک از ما آگاهی های لازم را کسب نماییم و نیز با مراجعه به موقع به جراح سرطان پستان حاذق و باتجربه، اقدامات لازم جهت جلوگیری از این بیماری را انجام دهیم.

دکتر فرهاد موسی زاده با داشتن تخصص و تجربه کافی سال ها است که در یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های پزشکی به درمان انواع بیماری های مرتبط با سرطان سینه در جوانان و زنان می پردازد. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

دانستی های لازم درباره قبل و بعد لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی که با نام لاپاراسکوپی یا لاپراسکوپ تشخیصی نیز شناخته می‌شود، یک روش تشخیصی جراحی است که برای معاینه اندام‌های داخل شکم استفاده می‌شود. این یک روش کم خطر و کم خطر است که فقط نیاز به ایجاد برش‌های کوچک دارد. در لاپاراسکوپی از ابزاری به نام لاپاروسکوپ برای بررسی اندام‌های شکمی استفاده می‌شود. لاپاروسکوپ یک لوله بلند و باریک است که دارای نور پرتوان و یک دوربین با وضوح بالا در قسمت جلویی می‌باشد. ابزار از طریق برش ایجاد شده در دیواره شکم وارد می‌شود. همان‌طور که در طول ناحیه حرکت می‌کند، دوربین تصاویر را به یک مانیتور ویدئویی می‌فرستد. لاپاراسکوپی به پزشک شما اجازه می‌دهد تا به صورت بلادرنگ و بدون جراحی باز، داخل بدن شما را ببیند. پزشک همچنین می‌تواند در طی این روش نمونه‌های بیوپسی را از ناحیه مورد نظر به دست آورد.

عمل لاپاراسکوپی

چرا لاپاراسکوپی انجام می‌شود؟

لاپاراسکوپی اغلب برای شناسایی و تشخیص منبع درد لگن یا شکم استفاده می‌شود. این روش معمولاً وقتی انجام می‌شود كه دیگر روش‌های غیر تهاجمی نمی‌توانند كمكی به تشخیص کنند. در بسیاری از موارد، مشکلات شکمی را می‌توان با تکنیک‌های تصویربرداری همچنین مانند موارد زیر تشخیص داد:

سونوگرافی که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از بدن استفاده می‌کند

سی تی اسکن، که مجموعه‌ای از پرتوهای ویژه ایکس است که تصاویر مقطعی از بدن را می‌گیرد

اسکن MRI که از آهن ربا و امواج رادیویی برای تولید تصاویر از بدن استفاده می‌کند

لاپراسکوپی وقتی انجام می‌شود که این آزمایش‌ها اطلاعات و دیدی کافی برای تشخیص نداشته باشند. این روش همچنین ممکن است برای گرفتن بیوپسی یا نمونه‌ای از بافت اندام بخصوصی در شکم استفاده شود. پزشک شما ممکن است لاپاراسکوپی را برای معاینه اندام‌های زیر توصیه کند:

بیوپسی پستان چیست

  • آپاندیس
  • کیسه صفرا
  • کبد
  • لوزالمعده
  • روده کوچک و روده بزرگ (کولون)
  • طحال
  • معده
  • اندام‌های لگن یا اندام‌های تولیدمثل

ریکاوری و بهبود بیمار پس از لاپاروسکوپی

پس از پایان عمل لاپاروسکوپی ، بیمار برای چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد و سپس از بیمارستان مرخص می شود. زمان بهبودی و ریکاوری پس از عمل لاپاروسکوپی به عوامل زیر بستگی دارد:

شرایط عمومی جسمی

نوع و میزان استفاده از داروهای بیهوشی

عکس العمل بدن نسبت به جراحی

در روز های پس از عمل لاپاروکسوپی ممکن است بیمار درد متوسطی در ناحیه زخم های ایجاد شده احساس کند. احساس درد و ناراحتی با گذشت زمان ، و مصرف داروهای مسکن کمتر می شود.

پس از عمل لاپاروسکوپی ، احساس درد در ناحیه شانه طبیعی است. این درد در نتیجه گاز دی اکسید کربن تزریق شده به شکم برای ایجاد فضای مناسب درون بدن برای جراحی است. این گاز می تواند سبب ایجاد فشار روی پرده دیافراگم که شبکه های عصبی متصل با شانه ها دارد شود.

پس از گذشت چند هفته از جراحی، بیمار می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. البته انجام معاینات دوره ای پس از عمل برای کنترل روند بهبودی بیمار توصیه می شود. اقدامات زیر می تواند به تسریع روند بهبودی پس از جراحی لاپاروکسوپی کمک کند: بیمارستان دی

انجام فعالیت فیزیکی سبک به منظور کاهش ریسک تشکیل لخته خون

خواب و استراحت کافی

استفاده از شربت های سینه برای کاهش درد و تورم گلو



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

علت به وجود آمدن کیست سینه

علت به وجود آمدن کیست سینه می تواند مختلف باشد. در این مقاله بیشتر درمورد کیست پستان و علت به وجود آمدن آن با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کیست سینه در واقع رایجترین پدیده پزشکی در بین خانم هاست. اهمیت کیست سینه در این است که عموما باعث بروز نگرانی هایی می شود که در اغلب موارد بی مورد هستند. چرا؟

کیست ها توده ها یا در واقع کیسه هایی در داخل سینه هستند که از مایعات پر می شوند. این حجم گرفتن با مایعات باعث می شود تا حجم آنها بزرگتر شده و حالت توده ای پیدا کنند. در مورد علت به وجود آمدن کیست سینه در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما اهمیت اولیه آنها به همین حالت توده‌ای‌شان بازمی گردد.

وقتی خانمی داخل سینه خود توده ای برآمده را حس می کند، ممکن است به خاطر اینکه فکر می کند به غده سرطانی دچار شده، نگران شود. در حالی که این برآمدگی می تواند یک کیست ساده یا نشانه تغییرات طبیعی فیبروکیستیک باشد. از طرفی این ماجرا از سوی دیگر هم صدق می کند.

یکی از شایع ترین روش ها برای تشخیص سرطان سینه در منزل، بررسی لمسی سینه برای پیدا کردن برآمدگی های غیرطبیعی است. خیلی از خانم ها در دفعات اولی که این کار را می کنند، چون با توده های خوشخیم و بی خطر سینه خود آشنایی ندارند، دچار نگرانی می شوند. اما مشکل اصلی آنجاست که فرد توده های سرطانی را با کیست های سینه اشتباه بگیرد. در چنین شرایطی ممکن است این توده های غیرعادی روز به روز احتمال خطر و سرطان سینه را بالاتر ببرند، اما فرد روی حساب اینکه غده های داخل سینه اش، کیست های معمولی هستند به آنها توجه نکند. تا زمانیکه علائم جدی تر خودشان را نشان بدهد.

پس مهمترین نکته این است که بتوانید در حد اطلاعات عمومی هم که شده، شناخت کافی از سینه خود داشته باشید و بتوانید توده های عادی آن را از توده های غیرعادیش تشخیص دهید.

 

کیست پستان در زنان

تفاوت کیست و تومور سینه

تا اینجا با پدیده کیست سینه آشنا شدیم. اما تفاوت کیست ها با تومورهای سرطانی در چیست؟

همانطور که مطالعه کردید، کیست ها برآمدگی های کیسه مانندی هستند که پر از مایعاتند و با فشار دادن به احتمال زیاد زیر سینه حرکت می کنند. کیست پدیده رایجی است که معمولا با بلوغ جنسی آغاز می شود و با یائسگی از بین می رود. همچنین خیلی از کیست ها قبل از دوره ماهانه قاعدگی به وجود می آیند، و بعد از دوره ماهانه خود به خود از بین می روند.

اما توده های سرطانی، غده هایی هستند که در اثر اختلالات هورمونی در داخل سینه به وجود می آیند. این غده های می توانند بافت های سینه و اندام های اطراف را تخریب کنند. البته نوع بدخیم آن.

اگر داخل سینه خود توده های سرطانی داشته باشید، احتمالا شاهد علائم زیر خواهید بود:

  • ضخیم شدن پوست سینه در اطراف توده
  • توده های سفت داخل سینه که به نظر می رسد به عمق پستان نفوذ کرده اند
  • تغییر شکل یا اندازه پستان
  • احتمال ترشح سبز یا قهوه ای تیره از نوک سینه
  • تورم یا پوسته پوسته شده سینه

این در حالی است که کیست های سینه نرم، با لبه های مشخص و اندازه های اغلب کوچک هستند. کیست سینه در واقع گره هایی است که در بافت داخلی سینه ایجاد می شود. در ادامه بیشتر در مورد علت به وجود آمدن کیست سینه صحبت می کنیم.

علائم سرطان سینه

کیست های شایع زنان شامل کیست سینه و کیست تخمدان به تنهایی نشان دهنده مشکل جدی در بدن زنان نیستند و در بسیاری از موارد بدون نیاز به درمان یا با استفاده از درمان های اولیه کاملاً برطرف می شوند. با این حال، توصیه می شود همه خانم ها حداقل یک بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند تا از نظر ابتلا به بیماری های شایع زنان مورد معاینه قرار گیرد. در سنین بالای چهل سال، این الزام با توجه به احتمال بالای ابتلای زنان به سرطان بالاست ، جدی تر است. افرادی که در طول زندگی خود به دفعات دچار کیست شده اند، باید در سنین میانسالی تحت نظر پزشک قرار گیرند و غربالگری های لازم سرطان روی آن ها انجام شود.

جراحی کوچک کردن سینه

دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص پستان در تهران ، با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی و درمانی سینه، آماده مشاوره به شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بیماری های شایع در زنان به خصوص عارضه های پستان، می توانید به صفحه دکتر در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()