نوشته شده توسط : drmoussazadeh

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی، یک عمل جراحی پلاستیک است که برای سینه‌هایی که بر اثر افزایش سن، بارداری و شیردهی دچار افتادگی شده‌اند، به کار می‌رود. لیفتینگ در اصطلاح به معنای بالا کشیدن است. در لیفت سینه، سینه افتاده شده بالا کشیده می‌شود و فرم گردتری به خود می‌گیرد. در این جراحی، بافت‌های اضافی سینه نظیر پوست و چربی‌های اضافی که باعث افتادگی بیش از حد سینه شده‌اند برداشته می‌شوند.

چه کسانی نیاز به جراحی لیفت سینه دارند؟

متقاضیان اصولا افرادی هستند که بعد از زایمان، به دلیل از دست رفتن حجم بافت‌های چربی و غدد شیری خود دچار افتادگی در سینه های خود شده‌اند. در این دسته از افراد یکی از رباطهای سینه شل شده و سبب پتوز یا همان افتادگی می‌شود.

چگونه متوجه افتادگی سینه خود شوید؟

یکی از ساده ترین راهکارهای خانگی برای تشخیص افتادگی سینه ها این است که یک مداد بردارید و در زیر سینه خود قرار دهید، اگر مداد در جای خود ماند دچار افتادگی هستید.

بیشتر بدانید:

پروتز سینه

افتادگی سینه در سنین مختلف

یکی از عوامل مهمی که بر افتادگی سینه اثر می‌گذارد، جاذبه زمین است. افتادگی در سنین مختلف بر اثر عوامل مختلفی بوجود می‌آید:

در خانم های جوان اصولا افتادگی به دلیل حجم و وزن بالای سینه ها اتفاق می‌افتد.

در خانم های میان سال افتادگی بر اثر تغییرات هورمونی پس از زایمان رخ می‌دهد که اصولا بافت سینه‌ها تحلیل می‌رود.

در زمان یائسگی، علاوه بر گرانش زمین، آتروفی سینه با پیری پوست افزایش پیدا می‌کند.

عمل زیبایی لیفت سینه یا ماستوپکسی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صورتی که این جراحی توسط بهترین متخصص لیفت سینه انجام شود ، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و می تواند زیبایی و اعتماد به نفس را به شما برگرداند. برای کسب اطلاعات در خصوص عمل ماستوپکسی می توانید به پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره و وقت ملاقات حضوری می توانید با مطب ایشان تماس بگیرید. دکتر موسی زاده متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی سینه آماده خدمت رسانی به شما می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

چه عواملي موجب افتادگي سينه ها مي شود؟

مهم ترين و اصلي ترين علت افتادگي سينه تغييرات سن مي باشد. بافت پستان يکي از بافت هايي است که برخلاف ساير اعضاي بدن با توجه به افزايش سن مي تواند موجب تغيير در اين بافت شود. بنابراين افتادگي سينه يک پديده طبيعي است که با افزايش سن در خانم ها ايجاد مي شود.

اختلاف کاهش و افزايش شديد وزن نيز مي تواند در افتادگي سينه ها موثر باشد. يعني افرادي که در مدت کوتاه يک کاهش يا افزايش شديد وزن پيدا مي کنند تغييراتي در بافت هاي سينه آن ها به وجود مي آيد که باعث افتادگي مي شود به خصوص کاهش وزن زياد. به طور مثال به دنبال اعمال جراحي چاقي يک کاهش وزن سريع اتفاق مي افتد و يا در افرادي که يک رژيم هايي که در ماه بيشتر از يا 3-4 کيلو کم مي کنند اين افرادي قطعا دچار افتادگي پستان مي شوند.

تفاوت كيست و سرطان سينه

تاثير ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

داشتن سينه هاي خوش فرم و بزرگ براي خانم ها حس اعتماد به نفس آن ها را افزايش داده و جزو يکي از معيارهاي زيبايي در خانم ها محسوب مي شود. جهت جلوگيري از افتادگي سينه روش هاي مختلفي وجود دارد که خانم ها بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشند.

به افرادي که قصد کاهش وزن دارند، شديدا توصيه مي شود که در طول دوران کاهش وزن، حتما ورزش کنند. ورزش هايي که مي تواند از افتادگي سينه جلوگيري کند، ورزش هايي است که بر روي عضله قفسه سينه کار شود و طي آن عضله به طور مرتب منبسط و منقبض شود. اين کار موجب مي شود که سينه ها در هنگام کاهش وزن کمتر دچار افتادگي شود.

همينطور خانم هاي باردار و خانم هايي که پا به سن گذاشته اند نيز مي توانند همزمان با بالا رفتن سن اين ورزش ها را انجام دهند تا عضله دست يا قفسه سينه آن ها مرتب و منقبض شود.

اين ورزش ها شامل ورزش هايي است که وزنه در قرار مي گيرد و مانند پرس در روز چندين بار دست ها باز و بسته مي شود. خانم هايي که باشگاه مي روند مي توانند از ورزش پرس سينه استفاده کنند زيرا اين ورزش بسيار روش مناسبي در جلوگيري از افتادگي سينه مي باشد.

گرچه شايد نام سرطان بسيار ترسناک باشد، ولي نبايد در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شويد. فراموش نکنيد که بسياري از بيماري ها، علائم مشابه اي با يکديگر دارند. با اين وجود براي رفع هرگونه ابهام و نگراني، بايد به پزشک متخصص مراجعه کنيد؛ تا وضعيت شما را به طور دقيق مورد بررسي قرار دهد. لازم است به شما ياد آوري کنيم که، مانند تمام بيماري ها، سرطان نيز در ابتداي شکل گيري و پيش از گسترده شدن، درماني به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسي زاده ( فلوشيپ سرطان سينه ) ، بهترين جراح سرطان سينه در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سينه آماده ارائه مشاوره به بيماران عزيز هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهريور 1401 | نظرات ()