نوشته شده توسط : drmoussazadeh

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی، یک عمل جراحی پلاستیک است که برای سینه‌هایی که بر اثر افزایش سن، بارداری و شیردهی دچار افتادگی شده‌اند، به کار می‌رود. لیفتینگ در اصطلاح به معنای بالا کشیدن است. در لیفت سینه، سینه افتاده شده بالا کشیده می‌شود و فرم گردتری به خود می‌گیرد. در این جراحی، بافت‌های اضافی سینه نظیر پوست و چربی‌های اضافی که باعث افتادگی بیش از حد سینه شده‌اند برداشته می‌شوند.

چه کسانی نیاز به جراحی لیفت سینه دارند؟

متقاضیان اصولا افرادی هستند که بعد از زایمان، به دلیل از دست رفتن حجم بافت‌های چربی و غدد شیری خود دچار افتادگی در سینه های خود شده‌اند. در این دسته از افراد یکی از رباطهای سینه شل شده و سبب پتوز یا همان افتادگی می‌شود.

چگونه متوجه افتادگی سینه خود شوید؟

یکی از ساده ترین راهکارهای خانگی برای تشخیص افتادگی سینه ها این است که یک مداد بردارید و در زیر سینه خود قرار دهید، اگر مداد در جای خود ماند دچار افتادگی هستید.

بیشتر بدانید:

پروتز سینه

افتادگی سینه در سنین مختلف

یکی از عوامل مهمی که بر افتادگی سینه اثر می‌گذارد، جاذبه زمین است. افتادگی در سنین مختلف بر اثر عوامل مختلفی بوجود می‌آید:

در خانم های جوان اصولا افتادگی به دلیل حجم و وزن بالای سینه ها اتفاق می‌افتد.

در خانم های میان سال افتادگی بر اثر تغییرات هورمونی پس از زایمان رخ می‌دهد که اصولا بافت سینه‌ها تحلیل می‌رود.

در زمان یائسگی، علاوه بر گرانش زمین، آتروفی سینه با پیری پوست افزایش پیدا می‌کند.

عمل زیبایی لیفت سینه یا ماستوپکسی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صورتی که این جراحی توسط بهترین متخصص لیفت سینه انجام شود ، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و می تواند زیبایی و اعتماد به نفس را به شما برگرداند. برای کسب اطلاعات در خصوص عمل ماستوپکسی می توانید به پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره و وقت ملاقات حضوری می توانید با مطب ایشان تماس بگیرید. دکتر موسی زاده متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی سینه آماده خدمت رسانی به شما می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

چه عواملي موجب افتادگي سينه ها مي شود؟

مهم ترين و اصلي ترين علت افتادگي سينه تغييرات سن مي باشد. بافت پستان يکي از بافت هايي است که برخلاف ساير اعضاي بدن با توجه به افزايش سن مي تواند موجب تغيير در اين بافت شود. بنابراين افتادگي سينه يک پديده طبيعي است که با افزايش سن در خانم ها ايجاد مي شود.

اختلاف کاهش و افزايش شديد وزن نيز مي تواند در افتادگي سينه ها موثر باشد. يعني افرادي که در مدت کوتاه يک کاهش يا افزايش شديد وزن پيدا مي کنند تغييراتي در بافت هاي سينه آن ها به وجود مي آيد که باعث افتادگي مي شود به خصوص کاهش وزن زياد. به طور مثال به دنبال اعمال جراحي چاقي يک کاهش وزن سريع اتفاق مي افتد و يا در افرادي که يک رژيم هايي که در ماه بيشتر از يا 3-4 کيلو کم مي کنند اين افرادي قطعا دچار افتادگي پستان مي شوند.

تفاوت كيست و سرطان سينه

تاثير ورزش براي جلوگيري از افتادگي سينه

داشتن سينه هاي خوش فرم و بزرگ براي خانم ها حس اعتماد به نفس آن ها را افزايش داده و جزو يکي از معيارهاي زيبايي در خانم ها محسوب مي شود. جهت جلوگيري از افتادگي سينه روش هاي مختلفي وجود دارد که خانم ها بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشند.

به افرادي که قصد کاهش وزن دارند، شديدا توصيه مي شود که در طول دوران کاهش وزن، حتما ورزش کنند. ورزش هايي که مي تواند از افتادگي سينه جلوگيري کند، ورزش هايي است که بر روي عضله قفسه سينه کار شود و طي آن عضله به طور مرتب منبسط و منقبض شود. اين کار موجب مي شود که سينه ها در هنگام کاهش وزن کمتر دچار افتادگي شود.

همينطور خانم هاي باردار و خانم هايي که پا به سن گذاشته اند نيز مي توانند همزمان با بالا رفتن سن اين ورزش ها را انجام دهند تا عضله دست يا قفسه سينه آن ها مرتب و منقبض شود.

اين ورزش ها شامل ورزش هايي است که وزنه در قرار مي گيرد و مانند پرس در روز چندين بار دست ها باز و بسته مي شود. خانم هايي که باشگاه مي روند مي توانند از ورزش پرس سينه استفاده کنند زيرا اين ورزش بسيار روش مناسبي در جلوگيري از افتادگي سينه مي باشد.

گرچه شايد نام سرطان بسيار ترسناک باشد، ولي نبايد در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شويد. فراموش نکنيد که بسياري از بيماري ها، علائم مشابه اي با يکديگر دارند. با اين وجود براي رفع هرگونه ابهام و نگراني، بايد به پزشک متخصص مراجعه کنيد؛ تا وضعيت شما را به طور دقيق مورد بررسي قرار دهد. لازم است به شما ياد آوري کنيم که، مانند تمام بيماري ها، سرطان نيز در ابتداي شکل گيري و پيش از گسترده شدن، درماني به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسي زاده ( فلوشيپ سرطان سينه ) ، بهترين جراح سرطان سينه در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سينه آماده ارائه مشاوره به بيماران عزيز هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه اشعه ایکس دیده می شود یا به صورت توده احساس می شود. درک این نکته بسیار مهم است که اغلب توده های پستان خوش خیم هستند و سرطانی و بدخیم  نیستند. تومورهای غیرسرطانی پستان رشد غیر طبیعی دارند، اما خارج از پستان پخش نمی شوند. آنها تهدید کننده زندگی نیستند، اما برخی از توده های خوش خیم پستان خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش می دهند.

برای تعیین خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان و اینکه آیا ریسک ابتلا به سرطان را در آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد، بایستی هر توده سرطانی یا تغییرات ظاهری در شکل ظاهری پستان، توسط متخصص مراقبت های پزشکی چک و بررسی شود. پیش از این در مورد اینکه سرطان چیست، روش های تشخیص و روش های درمانی آن صحبت کردیم

 

سرطان سینه از کدام قسمت بدن آغاز می شود؟

 

این سرطان می تواند از بخش های مختلف سینه آغاز شود.

اغلب سرطان های پستان از مجاری حمل شیر به نوک پستان شروع می شوند که به آنها سرطان مجرایی یا داکتال گفته می شود.
برخی از آنها از غدد تولید کننده شیر آغاز می شوند که سرطان لوبلار یا تهاجمی نامیده می شود.
انواع دیگری از سرطان پستان نیز همانند تومورهای فیلودس یا آنژیوسارکوم، زیاد رایج نیستند.
تعداد محدودی از سرطان ها در بافت های دیگر پستان آغاز می شوند. این سرطان ها سارکوم یا لنفوم نامیده می شوند و در واقع به عنوان سرطان پستان تصور نمی شوند.
برخی از انواع سرطان پستان ممکن است سبب ایجاد توده در پستان شوند. می توانید با مطالعه نشانه ها و علائم سرطان وضعیت خود را در مورد این بیماری بهتر بررسی نمایید. اغلب سرطان های پستان قبل از اینکه احساس شوند و پیش از بروز علائم، در ماموگرافی غربالگری در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند

 

بیشتر بدانید:

 

 ماموپلاستی

علائم سرطان سینه

 

بهترین جراح سرطان سینه


یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

 

سرطان پستان به ندرت در جوانان دیده می شود، به همین خاطر، بسیاری از سازمان ها آماری در خصوص بیماری در این رده سنی ندارند. سرطان سینه در جوانان

با این وجود، ممکن است جوانان نگران تغییراتی در سینه ها در طول دوران بلوغ و به دلیل سرطان سینه باشند. به منظور تسکین این نگرانی، تغییرات سینه باید بررسی شود و جهت اطمینان بیشتر با پزشک مشورت صورت گیرد.

جوانان هم چنین باید بدانند که تغییرات سینه ها، جایی برای ترس و نگرانی ندارد و بعید به نظر برسد که تبدیل به سرطان پستان شوند.

 

علائم سرطان سینه در دختران

علائم و نشانه‌های سرطان سینه در دختران ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توده یا ضخیم شدن سینه که احساس متفاوتی نسبت به بافت اطراف دارد

  • تغییر در اندازه، شکل یا ظاهر سینه
  • تغییرات در پوست روی سینه، مانند فرورفتگی
  • نوک پستان که به تازگی معکوس شده است
  • لایه برداری، پوسته پوسته شدن ناحیه رنگدانه‌ای پوست اطراف نوک پستان (آرئولا) یا پوست سینه
  • قرمزی یا سوراخ شدن پوست روی سینه، مانند پوست پرتقال

علائم سرطان سینه

معرفی بهترین متخصص سرطان پستان در جوانان

همان طور که گفتیم سرطان پستان در جوانان یکی از سرطان های رایج است بنابراین لازم است که برای درمان این بیماری هر یک از ما آگاهی های لازم را کسب نماییم و نیز با مراجعه به موقع به جراح سرطان پستان حاذق و باتجربه، اقدامات لازم جهت جلوگیری از این بیماری را انجام دهیم.

 

دکتر فرهاد موسی زاده با داشتن تخصص و تجربه کافی سال ها است که در یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های پزشکی به درمان انواع بیماری های مرتبط با سرطان سینه در جوانان و زنان می پردازد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

علائم سرطان شامل چه مواردی است؟


علائم و نشانه های ناشی‌از سرطان بسته به‌قسمتی ازبدن که‌تحت تاثیر قرار گرفته است متفاوت خواهد بود. علائم سرطان سینه

برخی‌از علائم سرطان که درانواع آن مشترکند، عبارتند از:

خستگی یاخستگی مفرط که با استراحت بهتر نمیشود.
کاهش‌یا افزایش وزن بدون دلیل مشخص
مشکلات خوردن مانند احساس گرسنگی نکردن، مشکل دربلع، درد شکم یاحالت تهوع و استفراغ
تورم یاتوده درهر نقطه ازبدن
ضخیم شدن یاتوده در سینه یاسایر قسمت های بدن
درد، بخصوص جدید یابدون دلیل شناخته شده، که‌ازبین نمیرود یابدتر میشود
تغییرات پوستی مانند توده ای که خونریزی میکند یاپوسته پوسته میشود، خال جدید یاتغییر درحال، زخمی که‌بهبود نمی یابد یارنگ زرد مایل به‌پوست یاچشم (یرقان).
سرفه یاگرفتگی صدا که‌ازبین نمیرود
خونریزی یاکبودی غیرمعمول بدون دلیل مشخص
تغییر درعادات روده، مانند یبوست یااسهال، که‌ازبین نمیرود یاتغییر در ظاهر مدفوع شما
تغییرات مثانه مانند درد هنگام دفع ادرار، وجود خون‌در ادرار یانیاز به دفع ادرار بیشتر یاکمتر
تب یاتعریق شبانه
سردرد
مشکلات بینایی یاشنوایی
تغییرات دهان مانند زخم، خونریزی، درد یابی حسی

 

بیشتر بدانید:

سرطان سینه

 

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ، فلوشیپ سرطان سینه بهترین جراح سرطان پستان در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان به شرایطی اطلاق می شود که رشد یک یا هر دو سینه آقایان بزرگ تر از حد معمول خود باشد و علت عمده آن بالا رفتن وزن و عدم تعادل یا اختلالات هورمونی می باشد. آقایان به طور طبیعی پستانی مسطح و پری خیلی کوچکی در قسمت نوک و هاله اطراف سینه دارند و بافت غددی به طور مستقیم به نوک و هاله پستان محدود می شود و معمولا به صورت توده قابل لمس نمی باشد. ممکن است بزرگی سینه در مردان باعث آزردگی و کاهش اعتماد به نفس شان گردد آقایان می توانند با انجام عمل ژنیکوماستی که نوعی جراحی سینه در مردان است ، حجم سینه خود را کاهش داده و قفسه سینه ای صاف تری داشته باشند

 

نحوه عمل ژنیکوماستی به چه صورت می باشد ؟

عمل ژنیکوماستی تحت بیهوشی و در برخی موارد با بی حسی موضعی قابل انجام است و طی 1 الی 2 ساعت به طول خواهد انجامید. جراح فوق تخصص پلاستیک برش کوچکی را به سمت زیر بغل بیمار ایجاد خواهد کرد و با وارد کردن یک کانول و انجام عمل ساکشن چربی را از بدن فرد خارج خواهد نمود. بعد از اتمام عمل ژنیکوماستی داشتن مقداری تورم و کبودی طبیعی می باشد و بیمار ممکن است مقداری درد و ناراحتی هم داشته باشد و این ناراحتی با تجویز داروهای کنترل شده توسط جراح فوق تخصص قابل تسکین خواهد بود. نتیجه نهایی عمل ژنیکوماستی بعد از چندین ماه پس از فروکش کردن تورم سینه قابل مشاهده است اگرچه که نتیجه بعد از جراحی سینه تا حدی قابل مشاهده خواهد بود.

 

کاندیدای مناسب عمل ژنیکوماستی چه کسانی هستند ؟

کاندیدای مناسب عمل ژنیکوماستی آقایانی هستند که دارای سلامتی کامل باشند و بزرگی سینه آن ها بر اثر عوارض مصرف داروی خاصی نباشد. آقایان ابتدا باید به یک وزن پایدار رسیده باشند و رشد سینه هایشان تثبیت شده باشد بعد برای عمل ژنیکوماستی مراجعه نمایند.

 

علت بزرگ شدن سینه سمت راست مردان

 


کمبود تستوسترون و ژنیکوماستی از عارضه های شایع در میان مردان هستند که می توانند کیفیت زندگی زناشویی و روابط اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهند. روش های درمان متعددی برای بزرگ شدن سینه در مردان وجود دارد. صحبت در خصوص گزینه های درمان با متخصص جراحی پستان می تواند به انتخاب بهترین و کم عارضه ترین روش کمک کند. علاوه بر این، بهتر است در خصوص دغدغه ها و نگرانی های خود با یک درمانگر صحبت کنید. یک گروه حمایتی از مردان دیگری که با عارضه ژنیکوماستی دست و پنجه نرم می کنند نیز می تواند به شما در کنار آمدن با شرایط بوجود آمده توسط این بیماری کمک کند. بر خلاف بسیاری از عارضه ها که درمان قطعی برای آن ها وجود ندارد ، ژنیکوماستی می تواند به راحتی درمان شود و کیفیت زندگی شما بهبود پیدا کند. دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص و جراح پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به سؤالات شما در رابطه با این عارضه و همچنین مشورت در خصوص گزینه های درمان آن است. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وبسایت با کلینیک دکتر موسی زاده تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

فیبروآدنوم

درمان قطعی فیبروآدنوم



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

 

عبارت : علت شایع مراجعه خانمها به جراح جهت انجام عمل لیفت و کوچک کردن سینه یکی از دلایل زیر میباشد:

- سینه های بزرگ و یا شل و افتاده که از نظر فرد زیبا نیستند یا سایز آن با اندام وی تناسب ندارد

- ایجاد درد در شانه، گردن، پشت به علت سنگینی و آویزان بودن سینه

- عفونت مکرر درزیر و بین سینه ها

- گوشه گیری بعلت خجالت از حضور در اجتماع

- ایجاد شیار و لک روی شانه ها

- اختلال در فعالیت ورزشی

- فرد لباس مناسب پیدا نمیکند

این جراحی ها به روش های مختلف انجام میگیرد که جراح با توجه به تبحر و تجربه ای که دارد، مناسب ترین روش را برای هر کیس انتخاب میکند. در صورت انتخاب روش نادرست احتمال ایجاد عوارض بعد عمل افزایش می یابد.

هر فردی که کاندید انجام این عمل میشود باید قبل از عمل در مورد محدودیتهای این نوع جراحی ها و عوارض حین و بعد از عمل آگاهی کافی کسب نماید. درست ترین روش کسب این اطلاعات پرسش از جراح در زمان مشاوره است. سوال از افرادی که قبلا جراحی شده اند روش درستی برای پاسخ به سوالات نمیباشد.

 

هزینه عمل جراحی پروتز سینه

هزینه انجام عمل ماموپلاستی افزایشی یا قراردادن پروتز سینه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع ایمپلنت و متریال مصرفی، هزینه دریافتی بیمارستان ، و میزان مهارت و تخصص پزشک قرار دارد و بسیار متغیر است. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از افراد سودجو و غیر متخصص این عمل را با استفاده از پروتزهای بی کیفیت انجام می دهند که ممکن است نتایج نامطلوب و گاهاً غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد. در نتیجه ، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه هرگز هزینه را به عنوان تنها فاکتور تصمیم گیری در نظر نگیرید، استفاده از پروتزهای دارای FDA Approved نکته مهمی است قیمت ها متاسفانه به دلیل تغییرات ارز در صورت استفاده از ابزار ها و تجهیزات پزشکی معتبر خارجی متغییر است برای دریافت مشاوره آنلاین و قیمت حدودی جراحی می توانید از بخش تماس با دکتر در منو سایت به واتس اپ دکتر موسی زاده پیام ارسال نمایید در اولین فرصت ممکن در صورتی که ایشان در حال جراحی و یا معاینه بیماران عزیز نباشند پاسخگو درخواست های آنلاین خواهند بود.

 

بیشتر بدانید:

 

بازسازی سینه

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان سینه مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.

 

 

دکتر فرهاد موسی زاده متولد ۱۳۴۸ در تهران هستند. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان کمال، در سال ۱۳۶۶ در رشته پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان پذیرفته شدند.دوران تحصیلات پزشکی عمومی در کنار اساتید برجسته ای چون دکتر علیرضا ستوده نژاد، دکتر محمد حسین داعی، دکتر پدرام نیک نفس، دکتر محمد علی امامی میبدی، دکتر محمد تقی یاسمی، دکتر بهرام یغمایی، دکتر پرویز دبیری، دکتر محسن خدا رحمی، مرحوم دکتر حسین سندگل و … در سال ۱۳۷۳ به پایان رسید و سپس تحصیلات تخصصی در رشته جراحی عمومی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در دانشگاه علوم پزشکی ایران نزد اساتید ارجمند جراحی چون دکتر بهزاد نخعی، دکتر شهرام ناظرانی، دکتر علی جلالی، شادروان دکتر محمد علی قرائیان، دکتر داریوش راوری، دکتر مجید مشک گو، دکتر رسول عزیزی و … سپری شد. در طی دوران رزیدنتی نزد اساتید لاپاراسکوپی، دکتر فهیمی و دکتر سعیدی مطهر، جراحی کم تهاجمی (لاپاراسکوپی) را آغاز و دوره های لاپاراسکوپی پیشرفته را در مرکز جراحی لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی ایران گذراندند. از سال ۱۳۸۱ در بیمارستان دی در کنار اساتید بنام جراحی دکتر مجید زریسفی، دکتر مصطفی هاشمی، دکتر کامران نجفی، دکتر پرویز کشکولی به فعالیت مشغول بودند و از سال ۱۳۸۶ تاکنون افتخار دستیاری در زمینه جراحی سرطان و پستان نزد استاد بزرگوار جناب آقای دکتر مرتضی عطری را دارند.

 

برای اطلاعات بیشترلینک زیر کلیک کنید :

 

فلوشیپ سرطان سینه

تست سرطان سینه در منزل



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

تشخیص سرطان سینه در منزل به تنهایی یک روش مهم برای پی بردن سریع به سرطان پستان محسوب می شود. به عقیده ی پزشکان اقدام به انجام ماهانه ی تست سرطان سینه در منزل در کنار سایر روش های غربالگری می تواند شانس تشخیص به موقع را افزایش دهد. با گذشت سالها، بحث در مورد اینکه چقدر تست سرطان سینه در منزل در تشخیص زودرس سرطان پستان و افزایش احتمال زنده ماندن وجود دارد، بحث شده است. طبق بررسی های مرکز سرطان، خودآزمایی پستان در تشخیص علائم سرطان سینه یک ابزار غربالگری مفید در تشخیص سرطان سینه در منزل است، به خصوص هنگامی که در ترکیب با معاینات بدنی منظم توسط پزشک، ماموگرافی، و در برخی موارد سونوگرافی و یا MRI استفاده می شود. هر یک از این ابزارهای غربالگری به روشی متفاوت عمل می کنند و نقاط قوت و ضعف دارند. تست سرطان سینه در منزل ابزاری مناسب و بدون هزینه است که می توانید به طور مرتب و در هر سنی از آن استفاده کنید. ما توصیه می کنیم که همه خانم ها به طور منظم خودآزمایی سینه را به عنوان بخشی از استراتژی کلی راه تشخیص سرطان سینه در منزل در نظر بگیرند.  تست سرطان سینه در منزل

 

 

تست سرطان سینه در منزل درپنج مرحله


بهترین راه تشخیص سرطان سینه در منزل از طریق لمس و مقایسه سینه در زمانی است که سینه‌ها سفت و دردناک نباشند (ترجیحا بعد از پایان عادت ماهانه). 
حالت طبیعی پستان خود را به یاد داشته باشید تا تغییرات ماهانه آن را متوجه شوید. ساده ترین راه برای لمس سینه زمانی است که پوست خیس و لغزنده یا صابونی است.
مرحله اول: دست به کمر بایستید و به سینه های خود در آینه با شانه های مستقیم توجه کنید.

در اینجا آنچه باید به دنبال آن باشید:
سینه هایی که اندازه، شکل و رنگ آنها طبیعی است و تورمی در ناحیه سینه دیده نمی شود.

اگر هر یک از تغییرات زیر را مشاهده کردید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
•    برآمدگی، تو رفتگی، تغییر رنگ پوست سینه ، پوسته شدن پوست سینه، پوسته ریزی در نوک
•    تغییر موقعیت نوک سینه
•    قرمزی، درد، راش (کهیر پوستی با خارش) یا تورم

مرحله دوم: اکنون بازوهای خود را به بالای سر ببرید و به دنبال همان تغییرات باشید. سپس از یک سمت به سمت دیگر بچرخید و با دقت پستان ها و زیر بغل را مورد بررسی قرار دهید.

مرحله سوم: در حالی که جلو آینه هستید، به دنبال هرگونه علائم از ترشحات سینه باشید. نوک سینه را به آرامی فشار دهید تا از بودن یا نبودن ترشحات نوک سینه مطلع شوید.

 

 

در صورتی که حین معاینه متوجه توده ای در پستان های خود گشتید، وحشت نکرده و تنها به پزشک و متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید. به هیچ عنوان نمی توان با اطمینان گفت که توده کشف شده به طور حتم سرطانی است، در بسیاری از موارد می تواند یک کیست یا توده کاملا خوش خیم باشد. بنابر این مضطرب نشده، اما حتما به پزشک مراجعه داشته باشید. از یاد نبرید که در صورت کشف به موقع توده های بدخیم و سرطانی و شروع به معالجه به موقع، امکان بهبودی کامل با توجه به شیوه های جدید درمانی و مهارت پزشک، بسیار محتمل خواهد بود.

کلام آخر

دکتر فرهاد موسی زاده دارای بورد تخصصی جراحی های پستان و درمان سرطان سینه، روش های درمانی و زیبایی سینه را در تلفیق با یکدیگر جهت درمان قطعی و حفظ روحیه بیمار به لحاظ زیبایی، ارائه می کنند این عمل تحت عنوان انکوپلاستی انجام شده و دکتر موسی زاده جزء انگشت شمار پزشکانی هستند که در کشور توانایی انجام این عمل حساس را دارند و بر اساس تعداد عمل های انجام داده می توان ایشان را بهترین جراح برای عمل انکوپلاستی دانست. جهت دریافت نوبت ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین به دکتر موسی زاده مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

سینه های زنان فقط بعد از بارداری و شیردهی بزرگتر می شوند.سینه ها به طور طبیعی تا 4 سال پس از اولین دوره زن رشد می کنند.سینه سمت چپ بزرگتر از راست است. در حالی که به نظر می رسد هر دو یک اندازه باشند.اندازه سینه در کل زندگی یک زن تقریبا 6 برابر تغییر می کند و تا حدودی اندازه سینه به نوع سوتین های که زن استفاده می کند بستگی دارد. مصریان باستان اولین کسانی بودند که سرطان سینه را که در 3500 سال پیش در مورد پاپیروس ثبت شد، شناسایی کردند.راهکارهای افزایش اندازه سینه در خانه استفاده از ماساژ دادن، تمرینات بزرگ کردن سینه و مصرف غذاهایی است که باعث بزرگتر شدن آن می شوند.می توان اندازه سینه های خود را به طور طبیعی افزایش داد. بهترین روش برای افزایش سایز و حجم سینه و باسن بدون عمل جراحی


 

انواع روش های جراحی بزرگ کردن سینه
 

برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. یک پزشک متخصص بر اساس شرایط جسمانی و سابقه پزشکی بیمار بهترین روش را برای او انتخاب می کند. برخی از رایج ترین روش های بزرگ کردن و فرم دهی سینه عبارت اند از:

 تزریق ژل به سینه (توصیه نمی شود)
استفاده از پروتز سینه
 تزریق چربی به سینه (توصیه نمی شود)
 لیفت سینه در صورت کافی بودن بافت سینه
هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما اگر توسط بهترین متخصص پستان انجام گیرند، عوارض آن ها به حداقل خواهد رسید. از بین این روش ها بهترین نوع عمل بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن، استفاده از پروتز سینه است. اکثر پزشکان متخصص پستان مانند دکتر فرهاد موسی زاده روش بزرگ کردن سینه با پروتز سینه را برای علاقمندان توصیه می کنند. متخصص پستان در تهران

 

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

 

https://drmoussazadeh.com/blog/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

 

تزریق چربی به سینه در چه مواردی مفید است؟

علی رغم همه آسیب ها و مضرات ناشی از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه، در موارد محدودی می توان از این روش استفاده نمود. برای مثال، افرادی که در اثر جراحی ماستکتومی و پرتو درمانی کیفیت پوست خود را از دست داده اند، می توانند با تزریق چربی به سینه زیر نظر یک پزشک جراح مطمئن، پوست سینه خود را ترمیم نمایند. این روش معمولا در افرادی که قصد انجام جراحی بازسازی پستان دارند، جراحی مفیدی به حساب می آید.

همچنین، گاهی ممکن است افراد بعد از جراحی بازسازی پستان، در برخی نواحی تغییر شکل هایی داشته باشند. در این گونه افراد نیز یک پزشک جراح مجرب از روش تزریق چربی به سینه استفاده می کند تا تغییر شکل سینه ها را جبران نموده و فرمی مناسب برای سینه ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

درد عمل ماموپلاستی یک از افسانه های اغراق شده درباره این عمل است که می تواند فرد مناسب برای کوچک کردن سینه را منصرف کند. عمل ماموپلاستی یک جراحی حساس و دقیق است که انجام آن به دست دکتر ماموپلاستی خوب و ماهر، آسیب و عوارض این عمل را به حداقل می رساند. جراحی کوچک کردن سینه به صورت بیهوشی عمومی انجام می‌ شود و فرد در حین عمل کاملا بیهوش است و هیچ دردی احساس نمی کند. چون ماموپلاستی عملی تهاجمی است و با برش بافت و پوست فرد همراه است امکان بی حسی موضعی وجود ندارد. بنابراین در کلیه مراحل ماموپلاستی فرد بیهوش بوده و بعد از به هوش آمدن هم تحت مسکن های موثر بوده و کاملا راحت خواهد بود. ماموگرافی

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

انجام مراقبت های لازم پس از انجام عمل ماموپلاستی ، تأثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب و کاهش دوران نقاهت و عوارض احتمالی این عمل جراحی دارد. پس از عمل زیبایی سینه ، به توصیه های پزشک خود توجه کنید. رعایت موارد زیر می تواند به شما در طی موفقیت آمیز دوران نقاهت کمک بسیاری کند:

پس از جراحی، سینه ها توسط بانداژ و سوتین های مخصوص جراحی پانسمان می شوند. سعی کنید در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را ضد عفونی کنید و پانسمان های خود را به طور مداوم تعویض کنید.

در صورتی که پس از عمل با مشکلاتی از قبیل تب و لرز، قرمزی و التهاب غیر طبیعی و یا خونریزی مواجه شدید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

برای پیشگیری از عفونت محل زخم ، آنتی بیوتیک های تجویز شده را طبق برنامه و به طور منظم مصرف کنید. در صورت احساس درد در ناحیه پستان می توانید از مسکن های رایج برای تسکین درد خود استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین مانند حمل اجسام سنگین ، ورزش و رانندگی طولانی خودداری کنید.

پس از برداشتن پانسمان ها توسط پزشک در معاینه اول پس از جراحی، باید در چهار هفته اول ، به صورت مداوم و 24 ساعته از سوتین های طبی مخصوص حتی در هنگام خواب استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی ، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

برای کاهش تورم و آب میان بافتی پس از جراحی زیبایی سینه سعی کنید از مصرف غذاهای شور پرهیز کنید و تا حد ممکن مایعات بیشتری مصرف نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموپلاستی روی لینک زیر کلیک کنید

https://drmoussazadeh.com/mammoplastic-surgery-a-breast-cosmetic-surgery/

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد. دکتر فرهاد موسی زاده متخصص پستان در تهران با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای آگاهی بیشتر در خصوص این عمل و مشاهده عکس های قبل و بعد از ماموپلاستی در بیماران قبلی می توانید به صفحه دکتر موسی زاده در اینستاگرام مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

پستان ها از حساس ترین نقاط در بدن خانم ها هستند که به دلیل شیوع سرطان سینه توجه بیشتری به آنها میشود اما هر علامتی در پستان ها نشانه خطر نیست. شکایت زنان درمورد پستان در گونه ها و اندازه های مختلف می باشد. غده ها، درد و سایر وضعیت های غیرعادی تمامی زنان را یک یا چند بار تحت تاثیر و اذیت قرار داده است. داشتن برخی از نگرانی ها امری عادی می باشد. آموزش های ارائه شده درمورد سرطان پرستان، علت اصلی برخی از شکایت – اما نه همیشه- مربوط به پستان می باشند.

در ادامه این بخش مهم از سلامت نمناک چند نگرانی اصلی مربوط به پستان که جزو شکایات اصلی بیماران می باشند، مورد بررسی قرار گرفته اند این موارد می توانند نشان دهنده سرطان پستان و گاهی اوقات نیز نمادی از حالات غیرسرطانی باشند گاهی اوقات بیان تفاوت امکان پذیر بوده ، اما اغلب اوقات بدون ارزیابی تشخیصی ممکن نمی باشد بنابراین، در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده نمودید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا جوش قرمز روی سینه خطرناک است

 

نشانه های نگران کننده روی پستان

فراموش نکنید که هر تغییری هم نشانه خطر و نگرانی نیست .

1. غده:

در واقع، نه تنها در صورت مشاهده غده، بلکه در صورت حس هرگونه تغییری در بافت پستان باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

بهترین زمان برای بررسی پستان ها پایان دوره قاعدگی می باشد، چرا که در این زمان، پستان ها دارای ورم و درد هستند. هنگام معاینه پستان ها، به دنبال چیزی سفت که متعلق به پستان نیست، باشید. این غذه همانند نخود یا لوبیای یخ زده یا حتی نرم تر و یا همانند سنگ مرمر سفت تر، می باشند.

2. درد:

اغلب زنان گاهی اوقات دردهای ناگهانی در سینه خود حس می نمایند. اینگونه دردها معمولا نشانه ای از سرطان نمی باشند.این امر به ویژه در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمنی عادی و رایج می باشد، و گاهی اوقات نیز ناشی از درمان های هورمنی است. در برخی از زنان، این درد با مصرف کافئین افزایش می یابد. به ویژه در زنان مسن، هنگامیکه این درد در یک نقطه متمرکز شده باشد، تصویربرداری به منظور تشخیص امری ضروری است. به ندرت چنین علائمی، نشان دهنده سرطان می باشد.

 

آیا جوش و نقاط قرمز روی سینه خطرناک است؟

طبق نظر دکتر فرهاد موسی زاده ایجاد جوش و دانه‌های قرمز بر روی پستان در بسیاری از مواقع نگران‌کننده نیست و در برخی از موارد هم ممکن است از یک بیماری تهاجمی مثل سرطان سینه خبر دهد. بنابراین لازم است تا علائم دیگری که همراه با جوش‌های قرمز بر روی پستان ایجاد می‌شود، بررسی شوند.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش‌های سینه اگر نشانه‌ای از گزش حشرات و یا واکنش آلرژیک باشد، با داروهای خانگی قابل درمان است. اما در مواردی که نقاط قرمز و جوش‌ها با علائم دیگری از جمله ایجاد توده، خروج ترشحات زردرنگ و خونی، احساس درد شدید در سینه همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید.

طبق گفته دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران ، باید قبل از بروز هرگونه مشکل و خطر جدی، بیماری را تشخیص دهید و درمان کنید. حتی در مواردی هم که این جوش‌ها نشانه بیماری سرطان هستند، اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

عمل جراحی پروتز سینه به منظور افزایش سایز و بهبود ظاهر سینه انجام می شود. روش معمول در این جراحی قرار دادن ایمپلنت های پستان در بافت یا عضلات سینه است. البته تزریق چربی به سینه نیز می تواند به افزایش حجم آن کمک کند، اما عمل پروتز از استانداردهای بیشتر و عوارض کمتری برخوردار است.

 

هدف از جراحی پروتز سینه چیست؟

جایگزینی وزن سینه از دست رفته: برداشتن کل سینه (ماستکتومی) به دیلیل سرطان یا بخشی از آن طی لامپکتومی تعادل بدن را برهم می زند و می تواند باعث خمیدگی ستون فقرات، افتادن شانه و نهایتا درد مزمن کمر و گردن شود. در این شرایط جراحی به بازیابی تعادل بدن فرد کمک می کند. تقارن سازی سینه ها: عدم تقارن چشمگیر و قابل توجه در سینه ها با جراحی پروتز سینه اصلاح می شود.
احیاء و افزایش اعتماد به نفس: جراحی پروتز سینه می تواند عزت نفس از دست رفتۀ زنانی که به گمانشان سینه های کوچک، نامتقارن و نامطلوبی دارند را احیاء کند و به مرور زمان افزایش دهد، همچنین در افرادی با تجربه­ی سرطان حس بهبود را تقویت بخشد. برگرداندن حجم سینه ها: در دوران بارداری، شیردهی و تغییرات شدید وزنی سینه ها حجم خود را از دست می دهند و حالت افتاده ای پیدا می کنند. جراحی پروتز سینه یک روش قطعی و کم عارضه جهت حجم دهی به سینه ها محسوب می شود.

انواع پروتز سینه

پروتزها در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلفی موجود هستند، همچنین از موادی تشکیل شده اند که هنگام حرکت شکل، وزن و احساس یک پستان طبیعی را القا می کند. به طور کلی پروتزها شامل دو نوع پروتز سالینی (محلول آب نمک) و پروتز سیلیکونی می باشد که در هزینه، احساس و برش تفاوت هایی دارند؛ با در نظر گرفتن این تفاوت ها و به کمک جراح خود می توانید کاشتی که از هر لحاظ مناسب و متناسب با اهداف شما از جراحی پروتز سینه باشد را پیدا کنید.

  • پروتزهای سالینی و سیلیکونی

 

در صورتی که قصد انجام عمل ماموپلاستی افزایشی دارید ، حتماً با یک متخصص جراحی پستان مشورت کنید و  در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و عوارض و همچنین دوران نقاهت آن اطلاعات کافی کسب کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drmoussazadeh.com/breast-prosthesis-surgery/

 

سخن پایانی در مورد پروتز سینه

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید اما از نظر طول عمر برخی پروتز های سینه تا بیش از 20 سال بدون وجود هیچ مشکلی نیاز به تعویض ندارند. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh


هر سال برنامه ها و همایش های مختلفی جهت بالا بردن آگاهی های عمومی زنان برگزار میشود. هدف از این تلاش ها تشویق زنان به انجام معاینه های پزشکی به موقع و منظم برای چلوگیری از پیشرفت سرطان سینه است.

 

سرطان سینه چیست؟

به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخل مجاری شیری، سرطان سینه میگویند. این سرطان شایع ترین نوع سرطان در زنان است. غربالگری و تشخیص به موقع مهمترین عوامل موفقیت در درمان این بیماری است.

 

بهترین روش های غربالگری کدام هستند؟

بهترین روش های غربالگری ماموگرافی، سونوگرافی و معاینات بالینی هستند.

آیا سرطان سینه در مردان هم میتواند اتفاق بیفتد؟ بله. این نوع سرطان در آقایان نیز میتواند اتفاق بیفتد اما احتمال این پیشامد در آقایان نسبت به بانوان بسیار اندک است. سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع خطرات کمتری به همراه دارد. این سرطان به گونه ای است که خود افراد هم میتوانند تا حدودی آن را تشخیص دهند. بانوان میتوانند بصورت ماهانه در منزل چکاپ های نشخیصی انجام دهند. در این ویدئو روش معاینه و چکاپ فردی را بطور کامل آموزش خواهید دید.

 

روش های درمان سرطان سینه

 

سرطان پستان، بسته به نوع و میزان گستردگی، با روش های مختلفی درمان می شود و به طور معمول، یک روش درمانی به تنهایی برای رفع آن استفاده نمی شود. روش های درمانی این بیماری، به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

جراحی :
جراحی معمولاً خط مقدم مبارزه با سرطان سینه است که خود انواع مختلفی داشته و حذف بافت سرطانی به واسطه ی جراحی نقطه ی مشترک تمام آن ها است. در جراحی لامپکتومی ، بخشی از بافت سینه و تومور سرطانی برداشته می شود و هدف حفظ بافت اصلی و ظاهر پستان است. این در حالیست که در جراحی ماستکتومی کل بافت پستان برداشته می شود. البته روش های جدیدی نیز به وجود آمده است که  تا حد امکان بتوان پوست و نوک پستان را حفظ کرد.

 

شیمی درمانی :
شیمی درمانی شامل تجویز داروهایی برای تضعیف و از بین بردن سلول های به وجود آورنده سرطان در پستان است. این داروها می توانند به طور خوراکی یا تزریق درون رگ تجویز شوند.

 

هورمون درمانی :
در این روش، دسترسی سلول های سرطانی به هورمون های مورد نیاز جهت رشد، مسدود می شود.

درمان های بیولوژیکی:
این نوع درمان به سیستم دفاعی بدن کمک می کند، تا به مبارزه با سرطان یا عوارض حاصل از سایر روش های درمانی بپردازد.

 

رادیو تراپی :
در این نوع از درمان، با استفاده از اشعه های قوی، مانند ایکس ری به تخریب سلول های سرطانی پرداخته می شود.

مانند اکثر سایر بیماری های سرطانی، در درمان سرطان پستان (سرطان سینه) نیز، یک تیم پزشکی، متشکل از تخصص های مختلف، برای ریشه کن کردن این بیماری دست به دست هم می دهند. این تیم می تواند شامل متخصصان آنکولوژی، جراحان عمومی، جراحان پلاستیک و چند متخصص دیگر باشد.

 

علائم سرطان سینه

 

جمع بندی

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص پستان در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

کیست سینه کیسه هایی مملو از مایعات درون پستان است که معمولاً سرطانی نیستند (خوش خیم هستند). شما می توانید یک یا تعداد متعددی از این کیست های سینه داشته باشید و ممکن است در یک یا در هر دو سینه تان اتفاق بیفتد. آنها اغلب به شکل توده های گرد یا بیضی با لبه های مشخص توصیف می شوند. کیست سینه معمولاً به شکل انگور یا بادکنکی پر از آب احساس می شود ، اما گاهی اوقات کیست سینه، سفت نیز می شود.

 

تفاوت کیست با سرطان سینه چیست

 

فرق کیست با توده

شکل توده های بدخیم سینه کیست سینه عموما بی خطر بوده و نشان دهنده مخاطراتی چون سرطان سینه نمی باشد، اما توده سینه ممکن است در صورت عدم رسیدگی به موقع، سرطانی شود.

 

علائم سرطان سینه

 

علائم کیست سینه


کیست سینه ممکن است در یک یا هر دو سینه مشاهده شود. علائم و نشانه های کیست سینه شامل موارد زیر است:

 

  • احساس یک توده گرد یا بیضی مانند که به راحتی قابل حرکت است، با لبه های مشخص (که معمولاً ، اما نه همیشه ، نشان دهنده خوش خیم بودن آن است)
  • ترشح از نوک پستان که ممکن است بی رنگ ، زرد ، کاهی رنگ یا قهوه ای تیره باشد
  • درد یا حساسیت به لمس پستان در ناحیه توده سینه
  • افزایش اندازه توده و حساسیت به لمس پستان درست قبل از پریود
  • کاهش اندازه توده سینه و رفع سایر علائم بعد از پریود
  • ابتلا به کیست سینه، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد. اما داشتن کیست ممکن است پیدا کردن توده های جدید سینه یا سایر تغییرات دیگری که ممکن است نیاز به ارزیابی پزشک داشته باشند را دشوارتر سازد. با احساس و حالت های طبیعی سینه های خود آشنا باشید تا بدین ترتیب چنانچه تغییری ایجاد می شود، فورا از آن مطلع شوید.

 

علت به وجود آمدن کیست سینه

 

هر یک از سینه های شما حاوی لوب های بافت غده ای است که همانند گلبرگ های یک گل مینا در کنار هم چیده شده اند. لوب ها به لوب های کوچکتری تقسیم می شوند که در دوران بارداری و شیردهی، تولید شیر می کنند. این بافت که پشتیبان پستان است و به سینه فرم می دهد، از بافت چربی و بافت پیوندی فیبر تشکیل شده است. کیست سینه در نتیجه تجمع مایعات در داخل غدد موجود در سینه ها ایجاد می شود.

کیست های سینه ممکن است بر اساس اندازه شان تعریف شوند:

میکروکیست ها به اندازه ای کوچک هستند که توسط لمس حس نمی شوند اما ممکن است در طول تست های تصویربرداری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی رویت شوند.
ماکروکیست ها به اندازه ای بزرگ هستند که احساس میشوند و می توانند تا قطر حدود 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5 سانتی متر) رشد کنند. کیست بزرگ سینه می تواند به بافت های اطراف پستان فشار وارد کند و باعث ایجاد درد یا ناراحتی در پستان شود.
کارشناسان هنوز به درستی نمی دانند چه عواملی منجر به ایجاد کیست پستان می شود. این عارضه ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی ماهانه ایجاد شود. برخی شواهد حاکی از آن است که وجود استروژن بیش از حد در بدن شما که می تواند باعث تحریک بافت پستان شود ، ممکن است به ایجاد کیست سینه کمک کند.

 

پیشگیری از سرطان پستان

 

انتخاب بهترین پزشک متخصص پستان در تهران

دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران در تهران به شمار می روند. ایشان با تجربه فراوانی که در این زمینه دارند، می توانند وضعیت بیماران با توده های مشکوک را به طور دقیق بررسی نموده و تشخیص دقیقی ارائه دهند. برای اطلاع از نحوه مراجعه حضوری و یا دریافت نوبت به قسمت تماس با دکتر در همین سایت مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

جذاب و خوش اندام به نظر رسیدن خواسته هر فردی است. برخی افراد از بزرگ بودن و برخی از کوچک بودن بیش از حد سینه های خود رنج می برند. متخصصین زیبایی با ارائه راه های بزرگ کردن سینه و کوچک کردن آن به شما کمک می کنند با احساس رضایت درونی در مهمانی‌ها و مجامع بدرخشید. بزرگ بودن بیش از حد سینه‌ها می‌تواند موجب مشکلات سلامتی و عاطفی در برخی زنان شود. علاوه بر این مشکلات، ممکن است فرد درد و ناراحتی‌های جسمی را تجربه کند. وزن بیش از حد بافت سینه می‌تواند زندگی فرد را مختل سازد. ناراحتی عاطفی و خودآگاهی مرتبط با داشتن سینه‌های بزرگ و نوسانی، برای بسیار از زنان به عنوان یک مسئله مهم تلقی می‌شود، درست مانند درد و ناراحتی‌های جسمی. جهت کوچک کردن سینه ها روشی به نام کاهش ماموپلاستی شناخته شده است. روش کوچک کردن سینه چربی اضافی، بافت‌های غده‌ای اضافی و پوست اضافی سینه را حذف می‌کند تا سینه را به اندازه‌ای متناسب با بدن برساند و ناراحتی‌های مربوط به بزرگ بودن سینه را کاهش دهد.

 

آیا این روش برای من مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه یک فرایند بسیار شخصی است و شما باید آن را برای خودتان انجام دهید نه برای تحقق خواسته‌های شخصی دیگر یا برای رسیدن به تیپ یک تصویر ایده آل.

کاهش اندازه سینه برای شما یک گزینه خوب است اگر:

شما از لحاظ جسمی سالم هستید.
انتظارات واقع‌بینانه دارید.
سیگار نمی‌کشید.
از اینکه سینه‌هایتان خیلی بزرگ هستند احساس ناراحتی می‌کنید و اذیت می‌شوید.
سینه‌هایتان انجام فعالیت‌های فیزیکی را برای شما محدود کرده است.
به دلیل وزن زیاد سینه‌هایتان، درد کمر، گردن و شانه را تجربه کرده‌اید.
بند سینه‌بند شما دندانه‎های منظمی از دارد که سنگینی و نوسان سینه را کنترل می‌کند.
در زیر چین سینه، التهاب پوست دارید.
سینه‌هایتان به پایین آویزان شده و پوست را کشیده‌اند.
وقتی سینه‌بند استفاده نمی‌کنید، نوک سینه‌هایتان به زیر چین سینه می‌رسد.
به دلیل کشیده شدن پوست، آرئولا (قسمت قهوه‌ای رنگ دور سینه‌هایتان) بزرگ شده است.

 

علل انجام لیپوساکشن چیست؟

بزرگ شدن سینه‌ها اغلب در طول زمان بلوغ و همچنین بعد از بارداری، افزایش وزن در هر سنی و یا در زمان یائسگی رخ می‌دهد.
Macromastia (یکی از انواع بیماری‌های بزرگ شدن سینه) اغلب به جای هیپرتروفی غده‌ای توسط هیپرتروفی چربی ایجاد می‌شود. بسیاری از زنان به دلایل ژنتیکی سینه‌هایشان بزرگ می‌شود که اغلب به دلیل بارداری یا افزایش وزن تشدید می‌شود.
دلایل وابسته به بیماری‌های ناشی از جراحی، دارو یا درمان ازجمله عدم تقارن که از یک ماستکتومی (جراحی و برداشتن سینه یا بخشی از آن) یا لامیکتومی (جراحی و درآوردن غده‌ی سینه) منتج می‌شود.

 

سخن پایانی

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد. دکتر فرهاد موسی زاده با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای آگاهی بیشتر در خصوص این عمل و مشاهده عکس های قبل و بعد از ماموپلاستی در بیماران قبلی می توانید به صفحه دکتر موسی زاده در اینستاگرام مراجعه کنید.

جمع بندی

در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری از دکتر فرهاد موسی زاده، بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه، می‌توانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده به آدرس DrMoussazadeh@ می‌توانید پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.

ویدیو قبل و بعد از عمل و نمونه کار و عکس های عمل ماموپلاستی عزیزانی که مراجعه کرده‌اند هم آماده شده است. برای مشاهده این ویدیو میتوانید به مطب مراجعه کنید. به دلیل قوانین کشوری و رعایت حریم خصوصی عزیزانی که تحت جراحی قرار گرفته‌اند، امکان انتشار ویدیو‌ها در فضای مجازی وجود ندارد. لطفا درخواست  . بهترین جراح پروتز سینه در تهران

عبارت «ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی» استفاده نشده است. چرا که در ویس‌های مربوط به عوارض توضیح داده نشد.

عبارت عمل کوچک کردن سینه با لیزر استفاده نشده است. چرا که مبحث ماموپلاستی مربوط به جراحی باز است و توضیحاتی از سوی دکتر در باره استفاده از لیزر ارائه نشده بود. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان

یکی از سرطان های شایع در میان خانم ها، سرطان پستان می باشد اگرچه آمار ابتلایان به این بیماری بالا رفته اما به دلیل افزایش آگاهی و اطلاعات مردم از بیماری سرطان پستان، امکان تشخیص زودتر و پیشرفت های درمانی حاصل شده و بیماران می توانند به موفقیت در درمان امید بیشتری داشته باشند.

 

علائم سرطان سینه

بیماری سرطان سینه ممکن است در مراحل ابتدایی تر هیچ نشانه و علامتی نداشته باشد اما برخی از بیماران ممکن است شاهد بروز برخی علائم شوند که به محض مشاهده نشانه های غیر عادی در سینه های خود باید به یک متخصص یا فوق تخصص جراحی پستان مراجعه کنند. این علائم شامل:

  • متورم شدن ناحیه زیربغل
  • حس کردن توده ای بدون درد در داخل بافت پستان
  • ترشحات غیرعادی از نوک پستان
  • ایجاد تغییر در شکل اندازه و پوست سینه
  • گاهی مواقع وجود درد در سینه

درمان سرطان سینه

به طور کلی درمان سرطان سینه شامل چند مرحله می باشد:

هورمون درمانی : در انواعی از سرطان پستان می توان با تجویز هورمون های استروزن و پروژسترون بیماری را کنترل کرد. از این هورمون ها نیز می توان پس از جراحی برای جلوگیری از عود مجدد بیماری نیز استفاده کرد.

پرتودرمانی : در این روش می توان با تاباندن اشعه بسیار سلول های سرطانی را از بین برد . از پرتو درمانی معمولا پس از جراحی استفاده می شود تا باقیمانده آثار سرطان از بین برود .

شیمی درمانی : در شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی در هر قسمت از بدن ممکن است داروها تجویز شود که از عوارض این روش می توان به تهوع، استفراغ، و ضعف بدن اشاره کرد.

جراحی : جراحی شامل برداشتن توده های سرطانی که می تواند با برداشتن تمام پستان با باقی گذاشتن پستان همراه باشد.

بیشتر بدانید:

ماموپلاستی

ماموگرافی

ماستکتومی

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان سینه اید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود. بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

 

علت شایع مراجعه خانم‌ها به جراح جهت انجام عمل لیفت و کوچک کردن سینه یکی از دلایل زیر می‌باشد:

- سینه‌های بزرگ و یا شل و افتاده که از نظر فرد زیبا نیستند یا سایز آن با اندام وی تناسب ندارد

- ایجاد درد در شانه، گردن، پشت به علت سنگینی و آویزان بودن سینه

- عفونت مکرر درزیر و بین سینه‌ها

گوشه‌گیری بعلت خجالت از حضور در اجتماع

- ایجاد شیار و لک روی شانه ها

- اختلال در فعالیت ورزشی

- فرد لباس مناسب پیدا نمی‌کند.

این جراحی‌ها به روش های مختلف انجام می‌گیرد که جراح با توجه به تبحر و تجربه‌ای که دارد، مناسب‌ترین روش را برای هر کیس انتخاب می‌کند. در صورت انتخاب روش نادرست احتمال ایجاد عوارض بعد عمل افزایش می یابد.

هر فردی که کاندیدای انجام این عمل می‌شود باید قبل از عمل در مورد محدودیت‌های این نوع جراحی‌ها و عوارض حین و بعد از عمل آگاهی کافی کسب نماید. درست ترین روش کسب این اطلاعات پرسش از جراح در زمان مشاوره است. سوال از افرادی که قبلا جراحی شده اند روش درستی برای پاسخ به سوالات نمی‌باشد.

تمام اعمال جراحی که روی بدن انسان انجام می‌گیرد حتی با رعایت کامل تکنیک های جراحی عوارض خاص خودشان را ایجاد میکنند . جراحی های زیبایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. عوارض می‌تواند بعلت‌های مختلف ایجاد شود و تمام تلاش کادر پزشکی در جهت کاهش این عوارض می‌باشد. فرد داوطلب این عمل‌ها باید دستورات قبل و بعد عمل را بدقت رعایت کند تا احتمال بروز عارضه کاهش یابد.

 

پروتز سینه

مهم ترین عوارض مربوط به جراحی پروتز سینه

هماتوم یا تجمع لخته خون بدنبال خونریزی در داخل سینه , معمولا در 12 ساعت اول بعد جراحی ایجاد میشود. احتمال آن حدود 5 درصد است . میتواند بدنبال سرفه شدید , حرکات دست و فشار به محل عمل ایجاد شود . بزرگ شدن ناگهانی سینه همراه تشدید درد و کبودی از علایم آن است . هماتوم باید سریعا تخلیه و خونریزی کنترل شود تا از ایجاد کپسول سفت دور پروتز جلوگیری شود.

سروما یا تجمع مایع در کمتر از 1 درصد موارد ایجاد میشود. علامت آن بزرگتر شدن سینه احساس وجود مایع و هوا داخل سینه و صاف شدن و ورم پوست سینه میباشد . اگر شدت آن زیاد باشد باید تخلیه شود.

عفونت در کمتر از 1.5 درصد موارد ایجاد میشود . علایم آن قرمزی درد ورم سینه مبتلا با یا بدون تب میباشد . علت های مختلف برای عفونت وجود دارد یکی از علل آن انتقال میکروب از طریق خون در افرادی است که دچار عفونت ادراری یا سینوزیت یا عفونت پوست در یک جای دیگر از بدنشان هستند بهتر است که این بیماریها درمان شده و از دستکاری جوش های پوستی پرهیز شود. در عفونت شدید باید پروتز خارج شود و عفونت کامل درمان شده و 6 ماه بعد مجددا پروتز تعبیه شود. عفونت با احتمال افزایش سفت شدن کپسول دور پروتز همراه است.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. بهترین جراح پروتز سینه در تهران



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

بیماری‌های تیروئیدی می‌توانند بر طیف گسترده‌ای از عملکردهای بدن از جمله شنوایی تاثیر بگذارند. تعداد زیادی از مبتلایان به بیماری‌های مربوط به غده تیروئید از بیماری خود آگاه نیستند! چون بیشتر اوقات علائم بیماری‌های مرتبط با غده تیروئید، مانند: تغییرات وزن، سردرد، خستگی و افسردگی با سایر مشکلات پزشکی- بهداشتی اشتباه گرفته می‌شوند.

سلامت تیروئید چه تاثیری بر عملکرد سایر اعضا و ارگان‌های بدن دارد؟
غده تیروئید وظیفه تنظیم متابولیسم بدن را بر عهده دارد؛ بنابراین، هر گونه اختلال تیروئید می‌تواند بر عملکرد کلی بدن، مانند سطح انرژی و کارکرد قلب تاثیر بگذارد.

قبل از بررسی تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر شنوایی و عملکرد گوش، شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به غده تیروئید را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

کم‌ کاری تیروئید

هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید)

وقتی غده تیروئید بیش از حد نرمال هورمون تیروکسین تولید می‌کند، ما دچار بیماری پرکاری تیروئید هستیم. علائم هیپرتیروئیدیسم عبارتند از: تحریک‌پذیری، عصبی بودن، ضعف عضلانی، کاهش وزن بدون  دلیل، اختلالات خواب، مشکلات بینایی و تحریک چشم.

پر کاری تیروئید

هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئید)

زمانی که تیروئید ما به اندازه کافی هورمون تیروکسین تولید نکند، به بیماری هیپوتیروئیدی مبتلا هستیم. این نوع مشکل تیروئیدی می‌تواند خستگی، افسردگی، فراموشی و افزایش وزن را به دنبال داشته باشد.

اختلالات غدد پاراتیروئید

سرطان تیروئید

زمانی که سلول‌های غده تیروئید به سرعت تقسیم می‌شوند و رشد بی‌رویه‌ای دارند، تومورهای سرطانی در بافت غده تیروئید ما به وجود می‌آید. سرطان تیروئید نسبت به سایر سرطان‌ها کمتر رخ می‌دهد. خوشبختانه، این نوع سرطان به درمان‌هایی مثل جراحی یا پرتو درمانی به خوبی پاسخ می‌دهد و تا حد زیادی قابل درمان است.

آیا مشکلات گوش با بیماری‌های تیروئیدی ارتباط دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید با کاهش شنوایی در ارتباط هستند. تحقیقات در مورد تاثیر بیماری‌های تیروئیدی بر سلامت گوش ادامه دارد؛ اما نتایجی که تاکنون به دست آمده؛ نشان می‌دهد که ارتباط بین بیماری‌های تیروئیدی و بعضی دیگر از بیماری‌ها در کاهش شنوایی، وزوز گوش و عدم تعادل تاثیر می‌گذارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

زمانی که غده تیروئید دچار التهاب شود، هورمون تیروئید بیش از حد نرمال در غده تیروئید انباشته شده و وارد جریان خون می‌شود. التهاب نیمه حاد زمانی رخ می‌دهد که بیمار در بخش غده تیروئید احساس درد داشته باشد. تیروئید انواع متفاوتی دارد، گاهی بدون علامت رشد می‌کند و گاهی علائمی واضح دارد. برخی از بانوان نیز پس از زایمان دچار اختلال در ترشح هورمون تیروئید می‌شوند.

بیماری تیروئید به صورت کلی دو حالت پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید دارد. در صورتی که کم کاری تیروئید به‌وجود آید به این معناست که غده تیروئید کم‌تر از حد نرمال هورمون تیروئیدی ترشح می‌کند. در دنیا از هر ۱۰۰ نفر ۲ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. از آنجایی که بیشتر موارد ابتلا خفیف هستند، بیماران پیش از انجام آزمایش متوجه ابتلا نمی‌شوند و هیچ علائمی نیز در خود مشاهده نمی‌کنند.

این بیماری می‌تواند در صورت تشدید اغما و بیماری‌های قلبی را درپی داشته باشد. کم کاری تیروئید قابل درمان است و با انجام آزمایش خون شناسایی می‌شود. در این قسمت بیشتر درباره این بیماری، علائم و عوارض آن خواهید فهمید.

کم‌ کاری تیرویید

علائم کم کاری تیروئید

آن‌چه که از پرکاری تیروئید تاکنون شنیده‌اید برعکس کنید، نشانه‌ها و علائمی خواهند بود که یک بیمار مبتلا به کم کاری تیروئید خواهد داشت. مهم‌ترین علامت و نشانه این است که برخلاف پرکاری تیروئید سطح ترشح هورمون تیروئید پایین آمده و واکنش‌های شیمیایی مرتبط با متابولیسم بدن دچار اختلال شده و کاهش پیدا کرده است.

در بیشتر افراد درگیر تیروئید کم کار این علائم ظاهر می‌شود:

  • کاهش آستانه تحمل نسبت به سرمای آب و هوا
  • بیمار در حرکت کردن دچار اختلال و کندی شده است
  • اشتهای طبیعی به غذاخوردن ازبین رفته است
  • پوست زبر و ضمخت شده است
  • بیمار از شکنندگی موها شکایت دارد
  • احساس خستگی و ضعف شدید حتی پس از استراحت کافی
  • کلفت شدن غیرطبیعی صدا
  • ایجاد اسپاسم و گرفتگی در عضلات
  • بروز مشکل یبوست
  • احساس خواب آلودگی در طول روز
  • کاهش سطح هوشیاری و تمرکز
  • فراموش کردن غیرعادی مسائل
  • بی‌حس شدن دست و پا
  • ورم کردن صورت و چشم
  • افزایش وزن
  • برهم خوردن سیکل قاعدگی
  • تشدید خونریزی قاعدگی
  • نازایی
  • گواتر
  • ترشح شیر از پستان

علائم فوق در تمام افراد بروز نمی‌کند و شدت و ضعف آن متفاوت خواهد بود. در هر صورت انجام آزمایش و تشخیص متخصص ضرورت دارد.

درمان کم کاری تیرویید

درمان کم کاری تیرویید پس از انجام ازمایش تیرویید معمولاً بسیار آسان است. مصرف قرص هورمون تیرویید (لووتیروکسین) یک بار در روز، (ترجیحاً در صبح) ساده‌ترین و موثر‌ترین راه درمان است. این قرص با مقادیر مختلف ارائه می‌شود، به این معنی که تقریباً همیشه دوز مناسب برای هر بیمار یافت می‌شود. اگر شما نیز تحت درمان با این دارو هستید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید، تا سطح این دارو را حداقل سالی یکبار کنترل کند.

برخی از بیماران در عرض ۱ تا ۲ هفته متوجه کاهش اندکی در علائم خود خواهند شد، اما پاسخ کامل متابولیسم بدن به درمان هورمون تیرویید اغلب به مدت یک یا دو ماه قبل از احساس بهبودی کامل بیمار، به طول می‌انجامد. مهم این است که مقدار صحیح از هورمون تیرویید مصرف گردد. اگر این مقدار کافی نباشد، ممکن است خستگی مفرط و یا برخی از سایر علائم کم کاری تیرویید همچنان ادامه یابد. مصرف بیش از اندازه هورمون نیز می‌تواند موجب علائم شایع پرکاری تیرویید، از جمله عصبی بودن، تپش قلب و بی‌خوابی شود.

بعد از حدود یک ماه درمان، برای تعیین اینکه آیا دوز هورمون تیرویید بیمار مناسب بوده است، سطح این هورمون در خون بیمار اندازه گیری می‌شود. بیمار می‌تواند هورمون T4 مصنوعی را بدون هیچ خطری با داروهای دیگر مصرف کند. بیمارانی که کلستیرامین (یک ترکیب مورد استفاده برای کاهش کلسترول خون) و یا برخی از داروهای ضد تشنج مصرف می‌کنند، باید با پزشک خود در مورد تداخلات دارویی مشورت کنند. زنانی که هورمون T4 مصرف می‌کنند، هنگام باردار شدن باید اطمینان یابند که این دارو دقیقاً همان چیزی است که غده تیرویید آنها تولید می‌کند.

با این حال، آن‌ها باید تحت نظارت پزشک قرار گیرند، زیرا دوز هورمون T4 در طی بارداری، باید تنظیم شود. زیرا معمولاً هورمون‌ بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضای متابولیسم جدید مادر مورد نیاز است. مشکلات احتمالی دیگری نیز برای سایر داروها از جمله ویتامین‌های حاوی آهن وجود دارد. زنان باردار (و همه زنان و مردان مشمول این امر) که مکمل‌های آهن مصرف می‌کنند، باید در این خصوص با پزشک خود مشورت کنند. در حال حاضر سه قرص با نام تجاری “لووتیروکسین” موجود است. شما می‌توانید با پزشک یا داروساز خود در مورد قرصی که کم هزینه‌تر باشد، مشورت کنید. زیرا مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هیچ کدام از انواع قرص‌ها از نظر قدرت تاثیر بر دیگری برتری ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

ماموگرافی چیست؟ ماموگرافی تصویربرداری از سینه با اشعه ایکس برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. پزشکان برای بررسی علائم اولیه سرطان سینه از ماموگرافی استفاده می‌کنند. ماموگرافی منظم بهترین آزمایشاتی است که پزشکان برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه، گاهی تا سه سال قبل از اینکه بتوان آن را احساس کرد، انجام می‌دهند.

برای انجام ماموگرافی فرد باید در مقابل دستگاه مخصوص اسکن با  اشعه ایکس بایستید. یک تکنسین سینه‌ها را روی یک صفحه پلاستیکی قرار می‌دهد و صفحه دیگر سینه را محکم از بالا فشار می‌دهد. این صفحات سینه را تا حدودی صاف می‌‌کنند و در حین عکس‌برداری آن را ثابت نگه می‌‌دارند. در این صورت ممکن است کمی فشار احساس شود. مراحل برای ایجاد نمای جانبی از سینه تکرار می‌شوند. تکنسین به چهار بار تابش اشعه ایکس نیاز دارد. گاهی برای اطمینان به عکس برداری بیشتری نیاز است. اما سوالی که بسیاری از افراد هنگام مراجعه برای ماموگرافی می‌پرسند این است که آیا اشعه ماموگرافی ضرر دارد؟ در واقع آنها می‌خواهند درباره مضرات اشعه ماموگرافی بیشتر بدانند. این مقاله با هدف پاسخگویی به بررسی سوالات فوق تالیف شده است. 

 

آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است

 

عوارض اشعه ماموگرافی چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام ماموگرافی میزان اشعه X تابیده شده بسیار بیشتر از میزان مورد انتظار است. اغلب کسانی که برای ماموگرافی مراجعه می‌کنند، تصور اشتباهی در مورد میزان اشعه دریافتی دارند و همین امر باعث می‌شود تا آنها به دلیل ترس از اثرات مضر این اشعه از انجام این نوع تصویربرداری سرباز زنند. ماموگرافی با عوارض جانبی نگران کننده و طولانی مدتی همراه نیست، زیرا در تمام مراحل فرد در معرض مقدار کمی اشعه ایکس قرار می‌گیرد. میزان تشعشع آنقدر کم است که نمی‌‌توان از فواید آزمایش زود هنگام سرطان سینه غفلت نمود. بر اساس مطالعات انجام شده میزان مرگ و میر بر اثر سرطان ایجاد شده از اشعه ایکس در ماموگرافی برای خانم های ۴۰ ساله حدود یک هفتاد هزارم است،  یعنی از هر هفتاد هزار نفر یک شخص ممکن است در معرض خطر  اشعه ماموگرافی باشد. البته با افزایش سن میزان این مرگ و میرها نیز کاهش می‌یابد.

 

میزان اشعه ماموگرافی چقدر است؟

میزان اشعه X دریافتی حین انجام یک ماموگرافی دو طرفه حدود msv 0.48 است، در حالی که میزان اشعه برای انجام یک رادیوگرافی ساده شکم، مفصل هیپ یا لگن msv 0.7، آندوسکوپی و کولونوسکوپی 4 msv، باریم انما (عکس رنگی روده) 8msv، انواع سی تی اسکن بین 2-15 msv و انواع آنژیوگرافی بین 5-15 msv  است. همانطور که مشاهده می‌شود، اشعه X دریافت شده در مثال‌های بالا بسیار بیشتر از دوز اشعه ماموگرافی است. این آمار نشان می‌دهند که افراد به راحتی و بدون کمترین نگرانی می‌توانند برای انجام اینگونه رادیوگرافی‌ها مراجعه کنند.

 

ماموگرافی و تشخیص سرطان

ماموگرافی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه، جان انسان های زیادی را نجات داده است. گفته می شود قرار گرفتن در معرض اشعه ماموگرافی، خطر سرطان سینه را افزایش می دهد، با این حال ضرر اشعه ماموگرافی در مقایسه با احتمال 1 از 8 احتمال ابتلا به سرطان سینه، در یک دوره از زندگی یک شخص بسیار ناچیز است. پس دلیلی وجود ندارد که در رابطه با انجام ماموگرافی مردد و نگران باشید. اگر بالای 40 سال دارید، ماموگرافی سالانه انجام دهید و با این حس خوب که تأثیر مثبتی بر سلامت خود دارید خوشحال باشید.

اگر کادر درمانی مورد نظر به خوبی از میزان اشعه مورد نظر برای تصویر آگاه نباشند، دیگر نمی توان در پاسخ به سوال اما آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است با قطعیت پاسخ منفی داد.

در کلینیک دکتر موسی زاده با استفاده از آخرین تجهیزات دنیای پزشکی و با کادری کارآزموده و توانمند در پذیرای شما هستیم. به یاد داشته باشید که کیفیت تصاویر ثبت شده از بافت پستان در تشخیص زودهنگام علائم سرطان نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین همواره در انتخاب کلینیک تصویربرداری محتاطانه اقدام کنید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

ماموگرافی چیست؟ ماموگرافی تصویربرداری از سینه با اشعه ایکس برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. پزشکان برای بررسی علائم اولیه سرطان سینه از ماموگرافی استفاده می‌کنند. ماموگرافی منظم بهترین آزمایشاتی است که پزشکان برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه، گاهی تا سه سال قبل از اینکه بتوان آن را احساس کرد، انجام می‌دهند.

برای انجام ماموگرافی فرد باید در مقابل دستگاه مخصوص اسکن با  اشعه ایکس بایستید. یک تکنسین سینه‌ها را روی یک صفحه پلاستیکی قرار می‌دهد و صفحه دیگر سینه را محکم از بالا فشار می‌دهد. این صفحات سینه را تا حدودی صاف می‌‌کنند و در حین عکس‌برداری آن را ثابت نگه می‌‌دارند. در این صورت ممکن است کمی فشار احساس شود. مراحل برای ایجاد نمای جانبی از سینه تکرار می‌شوند. تکنسین به چهار بار تابش اشعه ایکس نیاز دارد. گاهی برای اطمینان به عکس برداری بیشتری نیاز است. اما سوالی که بسیاری از افراد هنگام مراجعه برای ماموگرافی می‌پرسند این است که آیا اشعه ماموگرافی ضرر دارد؟ در واقع آنها می‌خواهند درباره مضرات اشعه ماموگرافی بیشتر بدانند. این مقاله با هدف پاسخگویی به بررسی سوالات فوق تالیف شده است. 

 

آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است

 

عوارض اشعه ماموگرافی چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام ماموگرافی میزان اشعه X تابیده شده بسیار بیشتر از میزان مورد انتظار است. اغلب کسانی که برای ماموگرافی مراجعه می‌کنند، تصور اشتباهی در مورد میزان اشعه دریافتی دارند و همین امر باعث می‌شود تا آنها به دلیل ترس از اثرات مضر این اشعه از انجام این نوع تصویربرداری سرباز زنند. ماموگرافی با عوارض جانبی نگران کننده و طولانی مدتی همراه نیست، زیرا در تمام مراحل فرد در معرض مقدار کمی اشعه ایکس قرار می‌گیرد. میزان تشعشع آنقدر کم است که نمی‌‌توان از فواید آزمایش زود هنگام سرطان سینه غفلت نمود. بر اساس مطالعات انجام شده میزان مرگ و میر بر اثر سرطان ایجاد شده از اشعه ایکس در ماموگرافی برای خانم های ۴۰ ساله حدود یک هفتاد هزارم است،  یعنی از هر هفتاد هزار نفر یک شخص ممکن است در معرض خطر  اشعه ماموگرافی باشد. البته با افزایش سن میزان این مرگ و میرها نیز کاهش می‌یابد.

 

میزان اشعه ماموگرافی چقدر است؟

میزان اشعه X دریافتی حین انجام یک ماموگرافی دو طرفه حدود msv 0.48 است، در حالی که میزان اشعه برای انجام یک رادیوگرافی ساده شکم، مفصل هیپ یا لگن msv 0.7، آندوسکوپی و کولونوسکوپی 4 msv، باریم انما (عکس رنگی روده) 8msv، انواع سی تی اسکن بین 2-15 msv و انواع آنژیوگرافی بین 5-15 msv  است. همانطور که مشاهده می‌شود، اشعه X دریافت شده در مثال‌های بالا بسیار بیشتر از دوز اشعه ماموگرافی است. این آمار نشان می‌دهند که افراد به راحتی و بدون کمترین نگرانی می‌توانند برای انجام اینگونه رادیوگرافی‌ها مراجعه کنند.

 

ماموگرافی و تشخیص سرطان

ماموگرافی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه، جان انسان های زیادی را نجات داده است. گفته می شود قرار گرفتن در معرض اشعه ماموگرافی، خطر سرطان سینه را افزایش می دهد، با این حال ضرر اشعه ماموگرافی در مقایسه با احتمال 1 از 8 احتمال ابتلا به سرطان سینه، در یک دوره از زندگی یک شخص بسیار ناچیز است. پس دلیلی وجود ندارد که در رابطه با انجام ماموگرافی مردد و نگران باشید. اگر بالای 40 سال دارید، ماموگرافی سالانه انجام دهید و با این حس خوب که تأثیر مثبتی بر سلامت خود دارید خوشحال باشید.

اگر کادر درمانی مورد نظر به خوبی از میزان اشعه مورد نظر برای تصویر آگاه نباشند، دیگر نمی توان در پاسخ به سوال اما آیا اشعه ماموگرافی خطرناک است با قطعیت پاسخ منفی داد.

در کلینیک دکتر موسی زاده با استفاده از آخرین تجهیزات دنیای پزشکی و با کادری کارآزموده و توانمند در پذیرای شما هستیم. به یاد داشته باشید که کیفیت تصاویر ثبت شده از بافت پستان در تشخیص زودهنگام علائم سرطان نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین همواره در انتخاب کلینیک تصویربرداری محتاطانه اقدام کنید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

عمل اصلاح پستان ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت عملی است که توسط جراح پستان و جراح پلاستیک قابل انجام است. این عمل از جراحی هایی محسوب می گردد که دارای دو جنبه زیبایی و درمانی می باشد. در مواردی مانند بازسازی پستان پس از سرطان سینه و عمل ماستکتومی می توان با توجه به نقش حیاتی پستان در بانوان این عمل را نوعی عمل درمانی دانست و حتما باید توسط بهترین جراح پستان که می شناسید انجام شود.

از دید زیبایی نیز بزرگ کردن سینه به‌ وسیله‌ی عمل پروتز پستان، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است. در یک پروسه‌ی کوتاه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. انجام یک جلسه مشاوره با جراح پستان قبل از عمل جراحی ضروری است در این جلسه فرد معاینه شده و با توجه به سایز طبیعی پستان ها، عرض سینه، علاقه بیمار، شرایط بافت پستان و تجربه تخصصی پزشک مناسب ترین پروتز از نظر اندازه، جنس و فرم پروتز برای فرد انتخاب می گردد.

در صورتی که قصد انجام عمل ماموپلاستی افزایشی دارید ، حتماً با یک متخصص جراحی پستان مشورت کنید و در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و عوارض و همچنین دوران نقاهت آن اطلاعات کافی کسب کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود

 

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟.

این عمل با افزایش سایز سینه همراه است. این جراحی با قرار دادن ایمپلنت در زیر بافت یا عضله پستان انجام می ‏شود.باید توجه کنید که پروتزها سایز سینه را تقویت می کنند و موجب بهبود افتادگی آن نمی شود. بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دلایل استفاده از پروتز سینه

  • برای برخی از خانم ‏ها پروتز سینه راهکاری در راستای بهبود اعتماد به نفس می ‏باشد.
  • برای برخی دیگر ترمیم سایز سینه در شرایط متفاوت پزشکی است.
  • گاهی ممکن است سینه ‏ها با یکدیگر هم اندازه نباشند و یا بر اثر تغییرات وزن و بارداری سینه ‏ها کوچک شوند در نتیجه فرد به این عمل روی می ‏آورد.

مراقبت ‏های قبل از جراحی پروتز سینه

  • ماموگرام پایه باید انجام شود.
  • یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپیرین خودداری کنید زیرا خون‏ریزی را افزایش می ‏دهد.
  • یک ماه قبل از عمل از کشیدن سیگار پرهیز کنید.
  • احتمالا همان روز به خانه می‏ روید و به ندرت نیاز به بستری پیش می‏ آید.
  • می ‏توان از بیهوشی عمومی و یا بی ‏حسی موضعی استفاده کرد.

مراقبت ‏های بعد از جراحی پروتز سینه

  • تورم و کبودی پس از عمل طبیعی است و بعد از چند هفته بهبود می‏ یابد.
  • از گن مخصوص تا چند ماه استفاده شود.
  • تا دو هفته از فعالیت‏های ورزشی که موجب افزایش ضربان قلب و تکان‏ های شدید می‏ شوند پرهیز کنید.
  • اگر در سینه‏ ها احساس تب و سوزش داشتید احتمال بروز عفونت وجود دارد. حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

علت درد سينه سمت چپ و زير بغل زنان

زیر بغل از جمله مناطق حساس بدن انسان است. علت درد زیر بغل می تواند در اثر صدمات و همچنین دلایل دیگر ایجاد شود. زیر بغل، ستون فقرات کمری و گردن جزء اعضای حساس بدن به شمار می روند.

آیا تا به حال درد زیر بغل را تجربه کرده اید؟

با توجه به وجود تاندون ها و اعصاب و همچنین تعداد زیادی رگ خونی در این ناحیه ، ناراحتی احتمالی جای تعجب ندارد. در واقع ، زیر بغل توسط برخی از عضلات متصل می شود که باعث ایجاد التهاب در گره های عصبی می شوند.

بنابراین ، شناسایی منبع مشکل و ارزیابی اینکه آیا درد در تحرک بازوها دخالت دارد یا نه، بسیار مهم است. اگر اینگونه است ، باید به متخصص مراجعه کنید. در موارد پیشرفته که گره های لنفاوی آسیب دیده ، مداخله جراحی ممکن است لازم باشد.

درمان سرطان سینه

علت درد زیر بغل:

کشش عضله

چنین جراحاتی اغلب با درد ناگهانی در ناحیه مشخص می شود. افرادی که اغلب وزنه بلند می کنند یا درگیر فعالیت های شدید هستند تجربه می کنند.

تنش عضلانی می تواند باعث ضعف ، سفتی ، خستگی و حتی احساس سوزش در ناحیه آسیب دیده شود. برای تسکین این عمل التهاب را درمان کرده و از آسیب بیشتر عضلات کشیده یا پاره شده خودداری کنید.

توصیه می شود به مدت 20 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید ، یا می توانید از داروهای ضد التهاب استفاده کنید.

با این حال ، قبل از هر چیز ، شما باید سه تا شش هفته استراحت کنید.

لنفادنیت زیر بغل

این حالت زمانی اتفاق می افتد که غدد لنفاوی ملتهب شوند. معمولاً در قسمت های گردن ، کشاله ران و زیر بغل بروز می کند. برخی از علائم اصلی عبارتند از:

  • تب شدید
  • ورم
  • درد هنگام لمس شدن
  • قرمزی
  • بی حسی
  • هنگام لمس احساس گرما می کنید

حمله قلبی یا آنژین

آنژین درد شدیدی است که با نرسیدن خون کافی به قلب ایجاد می شود. و این درد می تواند به سایر قسمت های بدن ، بازوها ، شانه ها، گردن ، پشت و زیر بغل پخش شود. در ضمن ، علائم زیر را تجربه می کنید:

  • خستگی
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • تعریق زیاد

اگر در قسمت قفسه سینه و زیر بغل متوجه درد شدید ، توصیه می شود در اسرع وقت به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید.

سرطان پستان

فقط به دلیل اینکه درد زیر بغل یکی از علائم سرطان پستان است به این معنی نیست که تشخیص قطعاً سرطان خواهد بود – بنابراین وحشت نکنید! هدف این است که با استفاده از طب فیزیکی اقدامات احتیاطی انجام شود.

این نوع سرطان هنگامی رخ می دهد که بدن به سلول های مجاری تولید شیر در بافت پستان حمله کند. اگر غدد لنفاوی بسیار ملتهب شوند ، این می تواند در ناحیه زیر بغل تأثیر بگذارد. برخی از علائم هشدار دهنده عبارتند از:

نوک سینه معکوس

  • توده ای در بافت پستان
  • قرمزی و خارش
  • لایه برداری در پوست اطراف نوک پستان
  • تغییر در اندازه یا شکل پستان

اگر هر یک از علائم ذکر شده در اینجا را دارید ، باید ماموگرافی یا بیوپسی را که توسط متخصص توصیه می شود برای تعیین علت درد و تست اینکه آی ا سرطان سینه دارید یا نه، انجام دهید

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص پستان در تهران فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

هر آنچه باید درباره پارگی پروتز سینه بدانید

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه به جراحی بزرگ کردن سینه که پروتز در زیر بافت سینه یا ماهیچه قفسه سینه قرار می گیرد. از عوارض جراحی زیبایی سینه می توان به پارگی پروتز سینه اشاره کرد. این عارضه قابل پیشگیری می باشد. این امکان وجود دارد که با گذشت زمان یا براثر حادثه و به هر دلیل دیگری پروتز سینه شما دچار پارگی شود. مدل های پروتز سینه پوسته خارجی شان از جنس سیلیکون می باشد و به دلایل مختلفی ممکن است این سیلیکون ها در معرض پارگی یا سوراخ شدن قرار بگیرند. از این رو با دیدن کوچک ترین علائمی باید به پزشک مراجعه کنید.

 

پارگی پروتز سینه

عمر پروتز سینه بین 7 الی 12 سال می باشد و در مواردی برخی از آن ها 15 سال ماندگاری دارند. براساس تحقیقاتی طی 11 سال یک بار دچار پارگی شده اند و احتمال ترکیدن پروتز سینه هر سال افزایش می یابد. سیلیکون حاصل از پارگی پروتز در 21 درصد موارد در خانم ها به بیرون از کپسول سینه نشت پیدا خواهد کرد و در اکثر این موارد بیمار از آن خبر ندارد.

انواع پروتز سینه و علائم آن

پروتزهای سیلیکونی : پروتزهای سیلیکونی با ساختار بدن زنان سازگار بوده و عارضه ای برای زنان به وجود نمی آورند.

  • علائم پارگی پروتز سینه در پروتزهای سیلیکونی : به علت داشتن جداره ای مستحکم احتمال پارگی در این پروتزها بسیار کم است. ژل سیلیکونی به قسمت های بدن انتقال پیدا می کند و ژل خارج شده از پروتز ترکیده جذب سینه و زیر بغل خواهد شد. پس دفرم شدن سینه ها و ایجاد توده در حوالی پروتز سینه از علائم این نوع از پروتزها خواهد بود. در برخی از مواقع غدد لنفاوی زیر بغل برجسته و متورم می شوند. در این نوع از پروتز انجام منظم MRI توصیه خواهد شد زیرا این نوع از پروتز ممکن است بدون علامت باشد و فقط با تست پارگی پروتز مشخص شود.
  • پروتز های نمکی : لایه بیرونی این پروتزها سیلیکونی بوده داخل آن از آب و نمک پر شده است.
  • علائم پارگی در پروتزهای آب نمکی یا سالینی : واضح ترین نشانه ای که پروتز ترکیده دارد این است که اندازه پروتز ترکیده از اندازه پروتز نترکیده کوچکتر خواهد بود. احتمال پارگی این نوع پروتز به نسبت پروتز های سیلیکونی بالاتر است به همین علت ترجیح پزشکان این است که از این پروتزها استفاده نکنند.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید. متخصص پستان در تهران

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. بهترین جراح پروتز سینه در تهران



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در جوانان بدانید

سرطان سینه در جوانان به طرز چشمگیری نادر است ، به طوری که بیشتر سازمان های آماری اطلاعات بیما ران در این گروه سنی را نگهداری نمی کنند.

با این وجود ، نوجوانان ممکن است نگران باشند که تغییرات پستانهای آنها در دوران بلوغ به دلیل سرطان سینه است. برای رفع این نگرانی ها ، آنها باید سینه های خود را برای این تغییرات کنترل کنند و برای آرامش خاطر با پزشک خود صحبت کنند.

نوجوانان باید بدانند که تغییرات سینه هیچ چیز ترسناکی نیست و بعید است به معنای سرطان پستان باشد.

 

بروز سرطان سینه در دختران جوان

تغییرات دوران بلوغ می تواند برای هر جوانی ترسناک باشد. زنان جوان برای اولین بار سینه آنها رشد می کند و ممکن است به ظاهر و احساس خود عادت نکنند و این می تواند دلیل نگرانی برای سرطان سینه در نوجوانان است.

رشد سینه معمولا به صورت توده ای در زیر نوک سینه شروع می شود ، که ممکن است نگرانی های زیادی را برای نوجوانان در مورد سرطان سینه ایجاد کند. این جوانه های سینه ممکن است حساس هم باشند و باعث نگرانی فرد شوند.

والدین و پزشکان باید به نوجوانان در مورد رشد طبیعی سینه اطمینان دهند ، زیرا رشد پستان تجربه جدیدی است و می تواند ناراحت کننده باشد.

روش های درمانی سرطان سینه در جوانان

برای درمان سرطان سینه در جوانان نمی توان به راحتی تصمیم گرفت و از هر روشی استفاده کرد اما پزشکان متخصص سعی می کنند از روش هایی غیر از شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده کنند که می توان به دو مورد زیر از این روش ها اشاره کرد

1- هورمون درمانی

در این روش از داروهایی نظیر تاموکسیفن استفاده می شود که در ترکیب آن ها از هورمون استروژن استفاده شده باشد تا باعث سوختن سلول های سرطانی شوند.

2- روش جراحی

در این روش پزشکان متخصص، توده سرطانی موجود در پستان نوجوان را جراحی کرده و از بدن او خارج می نمایند سپس داروهای لازم جهت ترمیم پستان را برای او تجویز می کنند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

معرفی بهترین متخصص سرطان پستان در جوانان

همان طور که گفتیم سرطان پستان در جوانان یکی از سرطان های رایج است بنابراین لازم است که برای درمان این بیماری هر یک از ما آگاهی های لازم را کسب نماییم و نیز با مراجعه به موقع به جراح سرطان پستان حاذق و باتجربه، اقدامات لازم جهت جلوگیری از این بیماری را انجام دهیم.

دکتر فرهاد موسی زاده با داشتن تخصص و تجربه کافی سال ها است که در یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های پزشکی به درمان انواع بیماری های مرتبط با سرطان سینه در جوانان و زنان می پردازد. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

دانستی های لازم درباره قبل و بعد لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی که با نام لاپاراسکوپی یا لاپراسکوپ تشخیصی نیز شناخته می‌شود، یک روش تشخیصی جراحی است که برای معاینه اندام‌های داخل شکم استفاده می‌شود. این یک روش کم خطر و کم خطر است که فقط نیاز به ایجاد برش‌های کوچک دارد. در لاپاراسکوپی از ابزاری به نام لاپاروسکوپ برای بررسی اندام‌های شکمی استفاده می‌شود. لاپاروسکوپ یک لوله بلند و باریک است که دارای نور پرتوان و یک دوربین با وضوح بالا در قسمت جلویی می‌باشد. ابزار از طریق برش ایجاد شده در دیواره شکم وارد می‌شود. همان‌طور که در طول ناحیه حرکت می‌کند، دوربین تصاویر را به یک مانیتور ویدئویی می‌فرستد. لاپاراسکوپی به پزشک شما اجازه می‌دهد تا به صورت بلادرنگ و بدون جراحی باز، داخل بدن شما را ببیند. پزشک همچنین می‌تواند در طی این روش نمونه‌های بیوپسی را از ناحیه مورد نظر به دست آورد.

عمل لاپاراسکوپی

چرا لاپاراسکوپی انجام می‌شود؟

لاپاراسکوپی اغلب برای شناسایی و تشخیص منبع درد لگن یا شکم استفاده می‌شود. این روش معمولاً وقتی انجام می‌شود كه دیگر روش‌های غیر تهاجمی نمی‌توانند كمكی به تشخیص کنند. در بسیاری از موارد، مشکلات شکمی را می‌توان با تکنیک‌های تصویربرداری همچنین مانند موارد زیر تشخیص داد:

سونوگرافی که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از بدن استفاده می‌کند

سی تی اسکن، که مجموعه‌ای از پرتوهای ویژه ایکس است که تصاویر مقطعی از بدن را می‌گیرد

اسکن MRI که از آهن ربا و امواج رادیویی برای تولید تصاویر از بدن استفاده می‌کند

لاپراسکوپی وقتی انجام می‌شود که این آزمایش‌ها اطلاعات و دیدی کافی برای تشخیص نداشته باشند. این روش همچنین ممکن است برای گرفتن بیوپسی یا نمونه‌ای از بافت اندام بخصوصی در شکم استفاده شود. پزشک شما ممکن است لاپاراسکوپی را برای معاینه اندام‌های زیر توصیه کند:

بیوپسی پستان چیست

  • آپاندیس
  • کیسه صفرا
  • کبد
  • لوزالمعده
  • روده کوچک و روده بزرگ (کولون)
  • طحال
  • معده
  • اندام‌های لگن یا اندام‌های تولیدمثل

ریکاوری و بهبود بیمار پس از لاپاروسکوپی

پس از پایان عمل لاپاروسکوپی ، بیمار برای چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد و سپس از بیمارستان مرخص می شود. زمان بهبودی و ریکاوری پس از عمل لاپاروسکوپی به عوامل زیر بستگی دارد:

شرایط عمومی جسمی

نوع و میزان استفاده از داروهای بیهوشی

عکس العمل بدن نسبت به جراحی

در روز های پس از عمل لاپاروکسوپی ممکن است بیمار درد متوسطی در ناحیه زخم های ایجاد شده احساس کند. احساس درد و ناراحتی با گذشت زمان ، و مصرف داروهای مسکن کمتر می شود.

پس از عمل لاپاروسکوپی ، احساس درد در ناحیه شانه طبیعی است. این درد در نتیجه گاز دی اکسید کربن تزریق شده به شکم برای ایجاد فضای مناسب درون بدن برای جراحی است. این گاز می تواند سبب ایجاد فشار روی پرده دیافراگم که شبکه های عصبی متصل با شانه ها دارد شود.

پس از گذشت چند هفته از جراحی، بیمار می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. البته انجام معاینات دوره ای پس از عمل برای کنترل روند بهبودی بیمار توصیه می شود. اقدامات زیر می تواند به تسریع روند بهبودی پس از جراحی لاپاروکسوپی کمک کند: بیمارستان دی

انجام فعالیت فیزیکی سبک به منظور کاهش ریسک تشکیل لخته خون

خواب و استراحت کافی

استفاده از شربت های سینه برای کاهش درد و تورم گلو



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

علت به وجود آمدن کیست سینه

علت به وجود آمدن کیست سینه می تواند مختلف باشد. در این مقاله بیشتر درمورد کیست پستان و علت به وجود آمدن آن با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کیست سینه در واقع رایجترین پدیده پزشکی در بین خانم هاست. اهمیت کیست سینه در این است که عموما باعث بروز نگرانی هایی می شود که در اغلب موارد بی مورد هستند. چرا؟

کیست ها توده ها یا در واقع کیسه هایی در داخل سینه هستند که از مایعات پر می شوند. این حجم گرفتن با مایعات باعث می شود تا حجم آنها بزرگتر شده و حالت توده ای پیدا کنند. در مورد علت به وجود آمدن کیست سینه در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما اهمیت اولیه آنها به همین حالت توده‌ای‌شان بازمی گردد.

وقتی خانمی داخل سینه خود توده ای برآمده را حس می کند، ممکن است به خاطر اینکه فکر می کند به غده سرطانی دچار شده، نگران شود. در حالی که این برآمدگی می تواند یک کیست ساده یا نشانه تغییرات طبیعی فیبروکیستیک باشد. از طرفی این ماجرا از سوی دیگر هم صدق می کند.

یکی از شایع ترین روش ها برای تشخیص سرطان سینه در منزل، بررسی لمسی سینه برای پیدا کردن برآمدگی های غیرطبیعی است. خیلی از خانم ها در دفعات اولی که این کار را می کنند، چون با توده های خوشخیم و بی خطر سینه خود آشنایی ندارند، دچار نگرانی می شوند. اما مشکل اصلی آنجاست که فرد توده های سرطانی را با کیست های سینه اشتباه بگیرد. در چنین شرایطی ممکن است این توده های غیرعادی روز به روز احتمال خطر و سرطان سینه را بالاتر ببرند، اما فرد روی حساب اینکه غده های داخل سینه اش، کیست های معمولی هستند به آنها توجه نکند. تا زمانیکه علائم جدی تر خودشان را نشان بدهد.

پس مهمترین نکته این است که بتوانید در حد اطلاعات عمومی هم که شده، شناخت کافی از سینه خود داشته باشید و بتوانید توده های عادی آن را از توده های غیرعادیش تشخیص دهید.

 

کیست پستان در زنان

تفاوت کیست و تومور سینه

تا اینجا با پدیده کیست سینه آشنا شدیم. اما تفاوت کیست ها با تومورهای سرطانی در چیست؟

همانطور که مطالعه کردید، کیست ها برآمدگی های کیسه مانندی هستند که پر از مایعاتند و با فشار دادن به احتمال زیاد زیر سینه حرکت می کنند. کیست پدیده رایجی است که معمولا با بلوغ جنسی آغاز می شود و با یائسگی از بین می رود. همچنین خیلی از کیست ها قبل از دوره ماهانه قاعدگی به وجود می آیند، و بعد از دوره ماهانه خود به خود از بین می روند.

اما توده های سرطانی، غده هایی هستند که در اثر اختلالات هورمونی در داخل سینه به وجود می آیند. این غده های می توانند بافت های سینه و اندام های اطراف را تخریب کنند. البته نوع بدخیم آن.

اگر داخل سینه خود توده های سرطانی داشته باشید، احتمالا شاهد علائم زیر خواهید بود:

  • ضخیم شدن پوست سینه در اطراف توده
  • توده های سفت داخل سینه که به نظر می رسد به عمق پستان نفوذ کرده اند
  • تغییر شکل یا اندازه پستان
  • احتمال ترشح سبز یا قهوه ای تیره از نوک سینه
  • تورم یا پوسته پوسته شده سینه

این در حالی است که کیست های سینه نرم، با لبه های مشخص و اندازه های اغلب کوچک هستند. کیست سینه در واقع گره هایی است که در بافت داخلی سینه ایجاد می شود. در ادامه بیشتر در مورد علت به وجود آمدن کیست سینه صحبت می کنیم.

علائم سرطان سینه

کیست های شایع زنان شامل کیست سینه و کیست تخمدان به تنهایی نشان دهنده مشکل جدی در بدن زنان نیستند و در بسیاری از موارد بدون نیاز به درمان یا با استفاده از درمان های اولیه کاملاً برطرف می شوند. با این حال، توصیه می شود همه خانم ها حداقل یک بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند تا از نظر ابتلا به بیماری های شایع زنان مورد معاینه قرار گیرد. در سنین بالای چهل سال، این الزام با توجه به احتمال بالای ابتلای زنان به سرطان بالاست ، جدی تر است. افرادی که در طول زندگی خود به دفعات دچار کیست شده اند، باید در سنین میانسالی تحت نظر پزشک قرار گیرند و غربالگری های لازم سرطان روی آن ها انجام شود.

جراحی کوچک کردن سینه

دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص پستان در تهران ، با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی و درمانی سینه، آماده مشاوره به شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بیماری های شایع در زنان به خصوص عارضه های پستان، می توانید به صفحه دکتر در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh
سرطان سینه، تومور بدخیمی است که از بافت های سینه شروع می شود و می تواند خانم ها و یا آقایان را نیز درگیر کند. معمولا سرطان سینه در مراحل اولیه با علامت و نشانه خاصی همراه نیست. اما خود فرد با لمس سینه، متوجه وجود توده خواهد شد. البته در بسیاری از موارد، این توده ها خوش خیم بوده و سرطانی نیستند. سرطان سینه معمولا با درد همراه نیست.
 
 
علائم و نشانه های ابتلا به سرطان سینه
 
در بسیاری از موارد، سرطان سینه قبل از ظاهر شدن علائم، تشخیص داده می شود؛ چه با یافتن هر گونه ناهنجاری در تست ماموگرافی و یا یافتن توده در سینه. تشکیل توده زیر بغل و یا بالای استخوان ترقوه که برطرف نشود، می تواند نشانه ای از سرطان سینه باشد.
برخی دیگر علائم عبارتند از:
  • ترشح از سینه
  • تورفتگی نوک سینه
  • تغییر در پوست سینه و مشاهده علائمی از قبیل قرمزی، تغییر در بافت و یا چروکیده شدن پوست سینه.
  • از آن جایی که تمامی توده ها سرطانی نیستند، باید به دقت توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرند
علت بروز سرطان سینه
 
در بسیاری از موارد، فرد مبتلا به سرطان سینه، هیچ گونه سابقه خانوادگی و یا ریسک فاکتورهای موثر در بروز این سرطان را ندارد. از جمله ریسک فاکتورهای موثر در بروز سرطان سینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
جنسیت. سرطان سینه عمدتا در خانم ها بیشتر شایع است.
سن. احتمال ابتلا به سرطان سینه با بالا رفتن سن افزایش می یابد.
سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه
علت بروز سرطان سینه
شروع عادت ماهیانه در سنین پایین و یا یائسگی در سنین بالا، احتمال ابتلا به سرطان سینه را افرایش می دهد. خانم هایی که بعد از سی سالگی از روش های پیشگیری استفاده می کنند و بچه ای ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. استفاده از قرص های پیشگیری نیز شانس ابتلا به این سرطان را افرایش می دهد
درمان سرطان سینه
جراحی
نوع جراحی با توجه به نوع و اندازه تومور و هم چنین شرایط جسمانی بیمار در نظر گرفته می شود.
لامپکتومی
شامل برداشت بافت سرطانی و بافت سالم اطراف است. معمولا بعد از جراحی، رادیوتراپی و یا هورمون درمانی برای بیمار در نظر گرفته می شود. در این روش جراحی، از بافت سینه محافظت خواهد شد.
در این روش جراحی، گره های لنفاوی زیر بغل نیز بررسی می شوند تا میزان پخش شدگی سرطان مشخص گردد.
ماستکتومی
برداشت بافت سینه. در صورتی که سرطان تهاجمی باشد، این جراحی به تنهایی موثر نخواهد بود.
در ماستکتومی رادیکال تعدیل شده، سینه و گره های لنفاوی زیر بغل برداشته می شوند، اما عضلات زیر قفسه سینه باقی می مانند. با اینکه بعد از این روش جراحی، رادیوتراپی برای بیمار در نظر گرفته می شود، اما در صورتی که سرطان متاستاز نداده باشد، این روش جراحی به تنهایی موثر خواهد بود.
در ماستکتومی رادیکال، سینه و عضلات زیر قفسه سینه برداشته می شوند.
رادیوتراپی
در این روش، سلول های سرطانی باقی مانده بعد از جراحی، با تابش اشعه نابود می شوند.
رادیوتراپی، درمان موضعی است که تنها بر روی سلول های سرطانی اثر می کند و معمولا پنج مرتبه در طول هفته انجام می شود.
رادیوتراپی یکی دیگر از روش های درمان سرطان سینه است که فاقد درد بوده و عوارض جانبی بسیار کمی را برای بیمار به همراه دارد.
در درمان سرطان سینه، از اشعه های خارجی استفاده می شود، بدین معنا که اشعه از خارج به ناحیه مورد نظر در سینه تابانده می شود.
بهترین متخصص پستان در تهران فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند. بهترین جراح پروتز سینه در تهران
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

نشانه های سرطان سینه و راه های درمان آن

دنبال وجود انواع متفاوتی از سرطان سینه، گستره متفاوتی از علائم مرتبط با هر یک از این انواع بیماری وجود دارد. به عنوان مثال، کارسینوم مجرایی تهاجمی (IDC)، سرطانی است که در مجاری شیر ایجاد شده و ممکن است منجر به ایجاد توده مشخص و قابل لمسی در پستان شود. سرطان لوبولار تهاجمی (ILC)، در غدد تولید کننده شیر ایجاد می شود و ممکن است منجر به ضخیم شدن پستان شود.

علائم سرطان پستانعلائم سرطان پستان

 

علائم سرطان سینه

علائم هشداردهنده اولیه سرطان سینه

علائم تومورهای سینه، در افراد مختلف، متفاوت است. برخی از علائم هشداردهنده اولیه سرطان سینه شامل موارد زیر است:

  • تغییرات پوستی نظیر تورم، قرمزی، یا دیگر تفاوت های واضح در یک یا هر دو پستان
  • افزایش اندازه یا تغییر شکل سینه
  • تغییر ظاهر نوک یک یا هر دو پستان
  • ترشحات غیرشیری نوک پستان
  • احساس درد کلی در هر بخش پستان
  • احساس وجود گره یا توده، درون یا در سطح پستان
  • علائم اختصاصی تر سرطان تهاجمی پستان عبارت اند از:
  • خارش یا التهاب سینه
  • تغییر رنگ سینه
  • افزایش اندازه یا تغییر شکل پستان (طی مدت زمانی کوتاه)
  • لمس متفاوت پستان (پستان ها ممکن است سفت، حساس یا برافروخته شده باشند)
  • لایه لایه یا پوسته پوسته شدن پوست نوک پستان
  • وجود توده در سینه یا افزایش ضخامت سینه
  • قرمزی یا پر از منفذ شدن پوست پستان (مانند پوست پرتقال)

درمان سرطان سینه

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که ممکن است بیماری های خوش خیم دیگری منجر به ایجاد این علائم شده باشند. به عنوان مثال تغییر بافت پوست سینه ها ممکن است در اثر بیماری های پوستی نظیر اگزما، و تورم گره های لنفاوی ممکن است در اثر عفونت های سینه یا دیگر بیماری های غیرمرتبط ایجاد شده باشند. مراجعه به پزشک زنان، زایمان و ناباروری جهت ارزیابی علائم، شما را از بابت نگران کننده بودن یا نبودن شرایط خود آگاه خواهد ساخت.

علائم سرطان پستان تهاجمی

  • علائم سرطان پستان تهاجمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • وجود یک توده یا برجستگی در پستان
  • تورم تمام یا بخشی از پستان، حتی اگر توده ای احساس نشود
  • التهاب یا منفذدار شدن پوست
  • درد سینه یا نوک پستان
  • انقباض نوک سینه (چرخش به سمت داخل)
  • قرمزی، پوسته پوسته شدن یا افزایش ضخامت پوست سینه یا نوک پستان
  • ترشحات نوک پستان
  • وجود یک توده یا تورم در غدد لنفاوی زیر بغل

پیشگیری از سرطان پستان

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص پستان در تهران فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

جراحی لاپاراسکوپی چیست

جراحی لاپاراسکوپی نوعی از جراحی است که طی آن، یک لوله ی نازک و چراغ دار درون یک برش در شکم یا لگن زنان قرار داده شود تا می بتوان اندام های شکمی را مشاهده کرد. لاپاراسکوپی برای یافتن مشکلاتی همچون کیست، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدها (توده ها)ی رحمی، جراحی چاقی و … مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی (بافت برداری) به وسیله ی لوله یا لاپاراسکوپ برداشته می شود. در بسیاری از موارد، لاپاراسکوپی می تواند به جای جراحی لاپاراتومی صورت پذیرد.

لاپاراتومی از برش شکمی بزرگتری استفاده می کند. در مقابل، لاپاراسکوپی استرس، مشکلات و هزینه های کمتری را برای جراحی های جزئی در بر دارد. این جراحی، اغلب به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

 

جراحی لاپاراسکوپی چیست جراحی لاپاراسکوپی چیست


متخصص پستان در تهران

ابزار و تکنیک های لاپاراسکوپی در عمل های مختلف شامل جراحی زانو و شانه استفاده می شوند. رویه های لاپاراسکوپی که در زیر می خوانید، در بسیاری از جراحی های دیگر نیز به کار می روند:

برداشتن و حذف اندام های دچار بیماری، مانند کیسه صفرا یا آپاندیس

  • حذف یا ترمیم قسمت های معینی از روده بزرگ یا معده (سیستم گوارش)
  • حذف یا ترمیم مثانه، میزنای یا حالب و کلیه ها (سیستم ادراری)
  • حذف یا ترمیم اندام های تولید مثل زنان، مانند رحم و لوله های فالوپی
  • بستن لوله های رحمی
  • اهدای کلیه از یک فرد به دیگری
  • روشهای کاهش وزن مانند اسلیو یا بای پس
  • اصلاح فتق
  • مشاهده کبد و پانکراس به منظور بررسی وجود تومورهای سرطانی
  • مشاهده ی اندام های شکمی برای بررسی علائم بیماری هایی که تشخیص آن ها دشوار است (جراحی اکتشافی)
  • مشاهده ی تومور در شکم
  • بررسی منبع درد شکمی یا حذف بافت اسکار یا زخم
  • جست و جوی منبع خونریزی داخلی یا خون مردگی (چنانچه بیمار فشار خون طبیعی داشته باشد).

عمل لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

لاپاروسکوپی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود؛ یعنی شما همان روز می توانید پس از جراحی به خانه برگردید. این جراحی ممکن است در بیمارستان یا در یک کلینیک جراحی سرپایی انجام شود.

معمولا برای این نوع جراحی، بیهوشی عمومی به کار برده می شود. شما در طول بیهوشی عمومی به خواب می روید و دردی احساس نمی کنید. یک سرم داخل وریدی به شما زده می شود که ماده ی بیهوشی و مایعات از طریق آن به بدن شما می رسند.

در برخی موارد، جراحی را می توان با بی حسی موضعی شروع کرد که طی آن، قسمت مورد نظر بی حس می شود و شما در حالی که بیدارید، دردی را حس نخواهید کرد.

در طول لاپاراسکوپی، جراح شکاف هایی به طول ۳ تا ۵/۳ سانتی متر در پایین شکم ایجاد می کند. سپس، لوله ی نازکی به نام کانولا وارد آن ناحیه می شود تا شکم را با گاز کربن دی اکسید متورم سازد. پر کردن شکم با گاز باعث می شود تا پزشک بتواند اندام های شکمی را بهتر و واضح تر ببیند.

زمانی که شکم متورم شد، جراح لاپاراسکوپ را وارد شکاف ها می کند. دوربین متصل به لاپاراسکوپ تصاویری از اجزای داخل شکم روی پرده یا مانیتور نمایش می دهد و جراح می تواند اجزای داخل شکمی را بطور زنده و در لحظه مشاهده نماید.

تعداد و اندازه ی شکاف ها بستگی به بیماری خاصی دارد که جراح اقدام به کشف یا جلوگیری از آن کرده است. در حالت کلی، بین ۲ تا ۵ شکاف یا برش ایجاد می شود که ابزار جراحی های دیگر از آنها وارد می گردند.

زمانی که تمامی مراحل به اتمام رسیدند، شکم از گاز کربن دی اکسید خالی و ابزار از داخل شکم خارج می گردند. در نهایت، برش ها با بخیه یا بانداژ بسته می شوند.

بهترین جراح ماموپلاستی

عوارض عمل لاپاراسکوپی چیست؟

ورود گاز به درون شکم حین لاپاراسکوپی پس از عمل حس کوفتگی خفیفی در ناحیه شکم ایجاد می کند

-جز عوارض نادر در لاپاراسکوپی خطر بروز ترومبوآمبولی یا DVT هست که حین عمل به وسیله پمپ دی وی تی به حداقل می رسد



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

ماموپلاستی چیست

 

ماموپلاستی نوعی جراحی سینه است که در این جراحی، معمولا افتادگی سینه را ترمیم کرده و سایز سینه ها را کاهش می دهند. همچنین، ماموپلاستی روشی برای حذف چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است. اگر تصمیم دارید عمل جراحی ماموپلاستی انجام دهید، توصیه می شود که با یک جراح پلاستیک حرفه‌ای و معتبر در این زمینه مشورت کنید. شما باید پیش از ماموپلاستی در مورد تمام خطرات و عوارض احتمالی اطلاعاتی به دست آورده و انتظارات واقعی خود را با پزشک در میان بگذارید. جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند در بهبود وضعیت ظاهری و توانایی شما برای شرکت در فعالیت‌های بدنی موثر باشد.

 

کوچک کردن سینه

ماموپلاستی چرا انجام می شود؟

جراحی ماموپلاستی یا کاهش سایز سینه برای خانم هایی که دارای سینه های بزرگی هستند و می خواهند برخی از مشکلات مربوط به آن را حل کنند، انجام می شود. این موارد عبارتند از:

بهترین جراح ماموپلاستی

اقدامات قبل از ماموپلاستی

پیش از ماموپلاستی جراح پلاستیک شما احتمالا موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

  • ارزیابی سابقه پزشکی و سلامت کلی
  • مشورت در مورد انتظارات شما پس از جراحی ماموپلاستی
  • احتمال بروز زخم و احتمال از دست دادن احساسات
  • بررسی وضعیت و اندازه سینه ها
  • گرفتن عکس از سینه های شما برای پرونده پزشکی
  • توضیح نوع بیهوشی مورد استفاده در جراحی

قبل از عمل ماموپلاستی توصیه می شود موارد زیر را رعایت کنید:

تکمیل آزمایشات آزمایشگاهی مختلف

دریافت یک ماموگرام پایه

قبل و بعد از عمل، از کشیدن سیگار جلوگیری شود

اجتناب از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، برای کنترل خونریزی در طی عمل جراحی



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

بهترین متخصص پستان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متخصص پستان باید ویژگی های مشخصی داشته باشد. مهم ترین نکته این است که باید در زمینه انجام انواع جراحی های پستان ( چه زیبایی و چه درمانی ) تجربه بالایی داشته باشد. به بیان دیگر تعداد زیادی جراحی انجام داده باشد. از سوی دیگر متخصص پستان خوب از بروزترین دستگاه ها و تکنیک ها برای انجام جراحی بهره می برد. با مسائل پزشکی روز آشنایی دارد و می داند که چه روشی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. در این مقاله در دو بخش به جراحی های پستان به منظور درمانی و زیبایی پرداخته ایم.

 

درباره سرطان پستان

سرطان پستان ، رایج ترین نوع سرطان و یکی از علل شایع مرگ و میر زنان در سراسر دنیاست. این سرطان در نتیجه تغییر و اختلال در سلول های بافت پستان رخ می دهد و با توجه به گرید بندی و شدت درگیری بیمار می تواند عوارض و علائم مختلفی داشته باشد. عوامل زیادی می توانند سبب ابتلای یک فرد به سرطان پستان شوند که از این دلایل می توان به عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی، پرتودرمانی و قرار گرفتن در معرض اشعه های خطرناک، و همچنین سبک زندگی ناسالم اشاره کرد. اصلی ترین علامت سرطان پستان، تشخیص یا لمس توده یا توده های منسجم در بافت پستان است که در موارد پیشرفته به راحتی توسط متخصص سرطان پستان تشخیص است. در کنار آن، در برخی از موارد مبتلا به این عارضه ترشح مایع و گاهاً خون از نوک پستان ها مشاهده می شود. سرطان پستان در موارد متاستاز یا مراحل بسیار پیشرفته می تواند سبب بروز علائمی چون درد استخوان، ورم غدد لنفاوی، تنگی نفس و زردی شود.

متخصص پستان در تهران

جراح سرطان پستان

افرادی که به سرطان پستان مبتلا می شوند، به یک متخصص سرطان پستان ارجاع داده می شوند. جراح سرطان پستان با توجه به میزان درگیری پستان ها، از تکنیک های مختلف جراحی بهره می برد. در برخی موارد می توان تنها با برش اندکی از بافت پستان، به درمان سرطان پستان کمک کرد. ولی در برخی موارد نیاز است که تمامی بافت پستان و غدد لنفاوی تخلیه شوند. جراحی سرطان پستان می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد. برای مثال در برخی موارد، سرطان تنها در نوک سینه هاست که می توان با جراحی مناسب، با حفظ بافت پستان، برش تنها در نوک سینه ها ایجاد شود. در برخی موارد سرطان پستان به غدد لنفاوی نرسیده اند و تنها بخشی از پستان و یا حتی یک پستان را درگیر کرده است که می توان برش بخشی از پستان را انجام داد. ولی در مواردی که سرطان پستان تمام بافت پستان ها را درگیر کرده است، نیاز است که کل بافت سینه ها تخلیه شود و در صورت لزوم غدد لنفاوی هم تخلیه گردند. به همین منظور است که پزشکان توصیه بر این دارند که معاینه پستان ها در منزل و در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد. هرچه سرطان پستان سریع تر تشخیص داده شود می توان به درمان امیدوارتر بود.

بعد از جراحی سرطان پستان، نوبت به انجام شیمی درمانی و پرتودرمانی می رسد که با توصیه پزشک انجام می گیرد. به این ترتیب پروسه درمانی تکمیل می شود.

بهترین جراح ماموپلاستی

این روزها دیگر سرطان پستان یک بیماری ناشناخته نیست و روش های جدیدی برای درمان آن کشف شده است که عوارض کمتری به همراه دارند و می توانند در کنار تأثیر بالا، زیبایی و اعتماد به نفس را در بیماران حفظ کنند. البته آگاهی در مورد این بیماری و تلاش در تشخیص به موقع سرطان در مراحل اولیه هنوز مهم ترین عامل در درمان قطعی این بیماری است. یکی از مهمترین عوامل در درمان مؤثر سرطان سینه، انتخاب بهترین متخصص جراحی سرطان پستان است. فردی که در طول فرایند درمان شما را همراهی کند و با ارائه مشاوره دقیق و تخصصی، خیال شما را از بابت تأثیرگذاری اقدامات درمانی راحت کند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دکتر فرهاد موسی زاده ، یکی از بهترین متخصصین جراحی پستان می باشند. ایشان فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1384 و دارای مدرک فلوشیپ تخصصی از دانشگاه تورنتو کانادا هستند. در طول مدت پانزده سال فعالیت تخصصی در زمینه جراحی های داخلی، جراحی زیبایی پستان و جراحی سرطان پستان، دکتر موسی زاده با موارد متعددی از بیماران مختلف روبرو شده اند و تجارب بسیار ارزشمندی کسب کرده اند. برای دریافت مشاوره و آگاهی از روش های نوین درمان سرطان پستان می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده مراجعه کنید و یا با مطب ایشان تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

جراحی پروتز سینه در تهران

همیشه خانم ها برای داشتن هیکلی خوش فرم تر و جذاب تر بسیار تلاش می کردند و به دنبال روش های مختلفی برای رسیدن به این ایده آل بودند تا به واسطه آن اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. یکی از این روش ها، انجام جراحی پروتز سینه در تهران است که می تواند جذابیت را در بانوان دو چندان کند. گاهی بر اثر افزایش سن در خانم ها و یا عوامل دیگری مانند بارداری و شیردهی، سینه ها دچار افتادگی و عدم تقارن می شود و یا حتی در برخی دیگر به دلایل ارثی بافت ماهیچه ای کمی در این ناحیه دارند، از این رو به دنبال روشی کم خطر برای افزایش سایز سینه خود و یا اصلاح فرم آن را هستند.

 

 

 

هزینه عمل پروتز سینه در تهران چقدر است؟

قیمت پروتز سینه مانند سایر جراحی ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: هزینه بیهوشی، تجهیزات بیمارستان و جراحی، آزمایشات تجویز شده توسط پزشک، داروهای تجویز شده و دستمزد جراح و…..

هزینه عمل زیبایی سینه زنان

مهارت و تجربه بهترین جراح سینه

اگر افرادی که متقاضی انجام روش زیبایی پروتز سینه هستند قبل از انجام این جراحی در مورد دکتر و جراح مد نظر خود همچنین در رابطه با چگونگی انجام عمل پروتز سینه تحقیق کنند به طور حتم نتایج بهتری را از عمل خود به دست خواهند آورد زیرا با مشاهده نمونه کار های دکتر ورضایت مراجعه کنندگان قبلی عمل‌های زیبایی ارائه عکس، فیلم و ویدیو لایو و زنده از جراحی نتایج بهتری را در بر خواهد داشت.در نتیجه مشاهده نمونه کارهای متعدد یکی دیگر از نشانه‌های بهترین دکتر جراحی سینه است. پزشکی که مرتب با بیماران خود در ارتباط است و از روند جراحی و درمان مراجعان خود تصاویر و ویدیو زنده منتشر می‌کند، در واقع مهارت و اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهد. در این زمینه سلیقه مراجعه کنندگان یه امر کاملا متفاوت و متغیر است شاید یک مراجعه کننده از یک حالت و فرم سینه جراحی قبلی رضایت نداشته باشد و این را بیان کنند که این جراح زیبایی اصلا در این زمینه تجربه ندارد. باید بیان کنیم که خیر، به این صورت نیست، جراحی زیبایی برای هر فرد معیار های متفاوت و متغیری را دارد که باید شما قبل از مراجعه به دکتر و آماده شدن برای جراحی باید یک جلسه معاینه و مشاوره را با پزشک خود انجام دهید تا به نتیجه برسید که چه فرمی را مد نظر دارید. در واقع باید توجه کنید که تا حدی درک ما از زیبایی، نسبی و سلیقه‌ای است.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

اگر شما برای انجام این جراحی زیبایی نزد یک پزشک مجرب و متبحر مراجعه کنید باید به این نتیجه برسید که هر عمل جراحی زیبایی باید به رعایت اصول دانش زیبایی‌شناسی و تناسب اندام، شرایط بدنی و خصوصی هر بیمار، خواست ذهنی و انتظار هر فرد از عمل خود و دیگر شرایط نیز توجه کند. انتخاب یک پزشک به عنوان بهترین جراح آن هم بدون داشتن نمونه جراحی‌های قابل قبول و رضایتمندانه، کار ساده‌ای نیست! بهترین دکتر جراح سینه بدون شک تعداد زیادی از جراحی‌های مشابه را به صورت موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشته است. شما می‌توانید با مراجعه به حساب‌های کاربری پزشک در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت او، نمونه جراحی‌ها و نیز نظرات دیگر کاربران را بررسی کنید. عضویت در انجمن‌های تخصصی مرتبط، گواهینامه‌ها، داشتن بیمارانی از خارج کشور و… همگی دال بر توانمندی پزشک است.

بهترین متخصص سرطان پستان

پروتز سینه چقدر ماندگاری دارد؟

پروتز های سینه که امروز مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به صورت طولانی مدت استفاده شوند. این پروتز ها مشکلی برای فرد ایجاد نمی کنند که نیاز به تعویض داشته باشند. ولی در گذشته پروتز ها تاریخ انقضا داشتند و بعد از مدت زمان مشخصی باید تخلیه و تعویض می شدند. برخی زنان ممکن است که بعد از 10 سال نیاز به جراحی داشته باشند و این مورد به دلیل ایجاد مشکلی مربوط به پروتز است که نیاز به تعویض آن را ایجاد می کند.

بهترین جراحان پروتز سینه در تهران

انتخاب بهترین جراح در این زمینه یکی از مهم ترین فاکتورهای رسیدن به نتیجه عالی از این جراحی زیبایی است. یک جراح خوب در تهران کسی است که سلامت بیمار خود را در اولویت قرار می دهد و بعد از آن به ظاهر و زیبایی توجه می کند. بیمار می تواند با جراحی نزد یک پزشک با سابقه و ماهر در این زمینه بدون هیچ استرسی عمل خود را انجام دهد و به نتیجه مطلوب از آن دست یابد. پزشکان بسیاری هستند که در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند، به همین دلیل پیدا کردن یک جراح حاذق کاری دشوار وزمان بر است. ما در ادامه مطلب لیستی از بهترین جراحان پروتز سینه در تهران آورده ایم و بیوگرافی مختصری از آنان را نیز بیان نموده ایم.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

تغذیه مناسب افرادی که شیمی درمانی میشوند

شیمی درمانی یکی از رایج ترین درمان ها در بیماران سرطانی است که از ترکیبی از داروهای مختلف برای مقابله با سلول های سرطانی فرد استفاده میشود. شیمی درمانی میتواند عوارضی نظیر خشکی دهان، تغییر در حس چشایی و کاهش قدرت چشایی بیمار، تهوع، استفراغ و خستگی در بیمار ایجاد کند که هرکدام از این عوارض میتواند غذا خوردن را برای بیمار بسیار عذاب آور کنند. عادت های غذایی مناسب در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی میتواند تا حدود زیادی از بروز این عوارض در این بیماران جلوگیری میکند، هدف از نوشتن این متن ارائه نکاتی است تا از بروز این عوارض تا حد امکان جلوگیری کنیم.

تغذیه در شیمی درمانی

 

عوارض بعد از شیمی درمانی

دوره شیمی درمانی برای هرکس ممکن است متفاوت سپری شود و این به قوای اولیه فرد، میزان پیشرفت سرطان و نوع سرطان بستگی دارد؛ اما چیزی که برای همه افراد صادق است، دشواری این دوره به دلیل عوارض بعد از شیمی درمانی است که سبب می‌شود افراد از نظر جسمی ضعیف و آسیب‌پذیر شوند. علائم شایع شامل عوارض بعد از شیمی درمانی در خون، پوست و دستگاه گوارش است. یکی از عوارض شایع استخوان درد بعد از شیمی درمانی است که می‌تواند در تولید انواع سلول‌های خونی اختلال ایجاد کند. در اثر شیمی درمانی میزان گلبول‌های سفید خون و پلاکت‌ها کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل افراد متحمل سختی‌هایی می‌شوند که به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن است و عوارضی همچون عدم توانایی در جلوگیری از بروز عفونت و ناتوانی در لخته‌سازی خون را در پی دارد. همچنین با توجه به آسیبی که به مغز استخوان وارد می‌شود، احتمال کم‌خونی بعد از شیمی درمانی بالاست. ریزش مو و ایجاد کبودی و خونریزی در سطح پوست، از علائم شایع دیگر است. دستگاه گوارش نیز می‌تواند علائم متفاوتی را از خود بروز دهد. شایع‌ترین عارضه‌ی بعد از شیمی درمانی، تهوع است؛ همچنین اسهال، یبوست و بی‌اشتهایی از سایر علائم دستگاه گوارش هستند.

از سایر عوارض بعد از شیمی درمانی می‌توان به تب، خستگی، خشکی و زخم دهان، کاهش وزن، درد نوروپاتی، اختلال در حافظه، بی‌خوابی، مشکلات باروری و مشکلات جنسی اشاره کرد. در این دوره می‌توان با مشورت با یک متخصص تغذیه و دریافت رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی، می‌توان از شدت این علایم کم کرد و سریع‌تر این سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

درمان سرطان سینه

اصول تغذیه در شیمی درمانی

چنانچه بیماران سرطانی با یک متخصص تغذیه مشورت نمایند، انواع رژیم های شیمی درمانی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که برای کاهش عوارض بعد از شیمی درمانی به آن‌ها کمک می‌کند. نکاتی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای بهبود وضعیت بیماران سرطانی مشترک است و از زبان یک متخصص تغذیه برای رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی گفته شده است.

  • اصول تغذیه در شیمی درمانی به خصوص در سرطان سینه، مربوط به مصرف سبزیجات خام و میوه است. بعد از شیمی درمانی از مصرف سبزیجاتی که به‌طور صحیح گندزدایی نشده‌اند، باید پرهیز کرد. همچنین چنانچه تعداد گلبول فردی کمتر از ۵۰۰ است، نباید به هیچ‌وجه از سبزیجات خام و میوه مصرف کند.
  • با انجام شیمی درمانی، به‌خصوص در سرطان روده، به طور معمول باکتری‌های فلور نرمال موجود در دستگاه گوارش از بین می‌روند و یا تعداد آن‌ها بسیار کم می‌شود. به همین دلیل بهتر است بیمار در این دوران از مواد پروبیوتیک استفاده کند تا التهاب، مشکلات گوارشی و همچنین تهوع او بهبود پیدا کند.
  • یکی از مسائل مهم در انواع رژیم های شیمی درمانی استفاده از میوه‌های دارای آنتی اکسیدان است؛ یعنی مصرف میوه‌های قرمز، بنفش و نارنجی باید افزایش یابد.
  • بهتر است با توجه به عوارض بعد از شیمی درمانی افراد از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های دارای کافئین خودداری کنند و حتی چای سبز را جایگزین چای سیاه نمایند.
  • یکی از عوارض بعد از شیمی درمانی در بیماران سرطانی، تغییر سطح هورمون‌های خون است. به همین دلیل افراد باید نه‌تنها تحت نظر پزشک، آزمایش‌های مداوم انجام دهند؛ بلکه از مصرف مواد غذایی دارای فیتواستروژن همچون سویا، شیرین بیان، شنبلیله، کنجد، سبوس گندم و نعنا خودداری کنند.
  • با توجه به کاهش گلبول‌های خون، این افراد نیازمند مصرف پروتئین بیشتر هستند و بهتر است این پروتئین را بیشتر در مواد غذای گیاهی مصرف کنند؛ اما استفاده از پروتئین حیوانی نیز اشکالی ندارد.
  • یکی از نکات مهم در رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی، اجتناب از مصرف غذاهای دارای چربی زیاد، نشاسته و نمک است. به همین دلیل بهتر است بیمار، مصرف فست فود را به یک‌بار در ماه کاهش دهد. نان سفید نیز در رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی منع مصرف دارد.
  • فلفل دلمه‌ای، زردچوبه، انواع کلم، چغندر، لبو و هویج از سبزیجاتی هستند که دارای آنتی‌اکسیدان فراوان بوده و همچون چای سبز، مصرف آن‌ها در رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی توصیه می‌شود.
  • در رژیم غذایی بعد از شیمی درمانی باید از مصرف گوشت خام و همچنین تخم مرغ خام پرهیز نمود؛ تخم مرغ باید به صورت کامل پخته شود.

فردی که دچار سرطان می شود باید بداند که در طول روندهای مختلف درمان شامل پرتودرمانی، جراحی و شیمی درمانی ، رعایت رژیم غذایی و توصیه های تغذیه ای می تواند تا حد زیادی به روی فرایند درمان و کاهش عوارض ناشی از آن تأثیر گذار باشد. بنابراین، توصیه می شود از جراح خود بخواهید شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد تا توصیه های غذایی لازم در طول فرایند درمان را به شما ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرطان پستان، جراحی سرطان سینه و سایر روش های درمانی و موارد مرتبط با آن می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با آدرس @Drmoussazadeh مراجعه فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

مهمترین نکات درباره جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه – که به آن ماموپلاستی تقویت کننده نیز گفته می شود – عملی است که به منظور افزایش سایز پستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی شامل قرار دادن ایمپلنت های پستان در زیر بافت پستان یا عضلات سینه است. برای برخی از خانم ها ، جراحی زیبایی سینه راهی برای افزایش اعتماد به نفس است. برای برخی دیگر ، این جراحی از بازسازی پستان برای شرایط مختلف از جمله بعد از برداشتن سینه است.

 

خطرات جراحی زیبایی سینه

ماموپلاستی تقویت کننده خطرات مختلفی از جمله:

تشکیل بافت اسکار که شکل کاشت پستان را مخدوش می کند (انقباض کپسول پروتز سینه)

درد پستان

عفونت

تغییر در حس نوک پستان و پستان ها

تغییر پوزیشن ایمپلنت سینه

نشت یا پارگی ایمپلنت سینه

اصلاح این عوارض ممکن است نیازمند عمل جراحی بیشتری برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت ها باشد.

ماموپلاستی

آمادگی های لازم برای جراحی زیبایی سینه

در مورد ترجیحات ، اندازه و شکل ظاهری پستان های خود با یک جراح پلاستیک مشورت خواهید کرد. جراح انواع خاصی از ایمپلنت ها – صاف یا بافت دار ، گرد یا اشکی شکل ، سالین یا سیلیکونی – و همچنین گزینه هایی برای روش های جراحی را برای شما شرح خواهد داد. اطلاعات کتبی ، مانند اطلاعات مربوط به سازنده ایمپلنت را با دقت مرور کنید و نسخه هایی را برای سوابق خود نگه دارید.

هزینه عمل زیبایی سینه زنان

قبل از تصمیم به انجام جراحی زیبایی سینه ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ایمپلنت سینه از افتادگی پستان های شما جلوگیری نمی کند. جراح پلاستیک شما ممکن است علاوه بر بزرگ شدن سینه ، برای اصلاح افتادگی پستان ، جراحی لیفت پستان را نیز توصیه کند.

تضمین نمی شود که ایمپلنت های پستان ماندگاری مادام العمر داشته باشند. متوسط ​​طول عمر یک ایمپلنت حدود ۱۰ سال است. پارگی ایمپلنت یک احتمال معمول است. همچنین ، سینه های شما پیر می شوند و عواملی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است شکل پستان شما را تغییر دهد. این مسائل احتمالاً به جراحی بیشتری خواهد انجامید.

ماموگرافی ممکن است پیچیده تر شود. اگر ایمپلنت پستان دارید ، علاوه بر انجام ماموگرافی معمول ، به نماهای تخصصی بیشتری نیز نیاز خواهید داشت.

ایمپلنت سینه ممکن است شیردهی را مختل کند. بعضی از خانم ها پس از جراحی سینه می توانند با موفقیت دوران شیردهی را سپری کنند. با این حال ، برای برخی دیگر ، شیردهی یک چالش بزرگ است.

بیمه هزینه ایمپلنت سینه را پوشش نمی دهد. مگر اینکه از نظر پزشکی لازم باشد – مانند انجام ماستکتومی برای سرطان پستان – اما به طور کل ، جراحی زیبایی سینه تحت پوشش بیمه نیست. آمادگی این را داشته باشید تا از عهده هزینه ها ، از جمله جراحی های مربوطه یا آزمایشات تصویربرداری در آینده برآیید.

ممکن است بعد از برداشتن ایمپلنت پستان به جراحی بیشتری نیاز داشته باشید. اگر تصمیم دارید که ایمپلنت های خود را بردارید ، ممکن است به جراحی لیفت پستان یا جراحی اصلاحی دیگری برای کمک به بازسازی ظاهر پستان خود نیاز داشته باشید.

در خصوص ایمپلنت های سیلیکونی انجام غربالگری پارگی توصیه می شود. FDA مانیتورینگ معمول توسط MRI پستان را هر پنج تا شش سال یکبار پس از قرار دادن ایمپلنت سیلیکونی از حیث پارگی توصیه می کند. سپس ، هر دو تا سه سال یک بار MRI پستان توصیه می شود. سونوگرافی ممکن است یک روش غربالگری جایگزین باشد – مگر اینکه علائمی داشته باشید. با جراح پلاستیک خود در مورد نوع خاص تصویربرداری مورد نیاز برای نظارت روتین روی کاشت خود صحبت کنید.

ممکن است قبل از جراحی به ماموگرافی پایه نیاز داشته باشید. پزشک ممکن است ملاحظات دارویی خاصی را قبل از جراحی نیز تنظیم کند. به عنوان مثال ، پرهیز از مصرف آسپرین یا سایر داروهایی که می توانند خونریزی را افزایش دهند مهم است.

اگر سیگار می کشید ، جراح از شما می خواهد که برای مدتی – حدود چهار تا شش هفته – قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید.

با کسی قرار بگذارید که بعد از جراحی ، شما را به خانه برساند و حداقل برای اولین شب در کنار شما بماند.

در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری ازدکتر فرهاد موسی زاده، بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه، می‌توانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده به آدرس DrMoussazadeh@ می‌توانید پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آیا پروتز سینه می‌تواند در شیردهی مشکلی ایجاد کند ؟

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یعنی بازسازی سینه از طریق افزایش حجم. ماده پر کننده پروتز‌ها از جنس سیلیکون است، سیلیکون جز عناصری است که در طبیعت موجود است. لازم است که قبل از عمل، ‏فرد با پزشک جراح درباره نوع عمل جراحی مشورت کنید. در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، یافتن پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت پروتز شیر دهی امکان پذیر است یا خیر برای بسیاری از بانوان بسیار حائز اهمیت است. این جراحی در اکثر موارد به مجرای شیری و فضای مربوط به تولید شیر آسیبی وارد نمی کند.و امکان نشتی سیلیکون موجود در پروتز های امروزی در شیر مادر بسیار پایین می باشد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از جراحی پروتز سینه می توانند به فرزند خود شیر دهند. در ادامه به بحث درباره پروتز سینه و شیردهی خواهیم پرداخت.

 

شیردهی با پروتز سینه

چه مدت بعد از پروتز سینه باید بگذرد تا شیردهی انجام شود ؟

بعد از بهبود کامل زخم در جراحی پروتز سینه امکان شیردهی و بارداری بلامانع می‌باشد. بهترین زمان برای بارداری و شیردهی ۱ سال بعد از جراحی است.

عوارض بعد از پروتز سینه و شیردهی

مادرانی که پروتز سینه انجام داده اند در شیر انها هیچگونه ماده مضر وجود ندارد و تفاوتی بین شیر مادران با پروتز سینه و مادران دیگر نیست.

بهتر است چه زمانی پروتز سینه انجام دهیم ؟

عمل پروتز سینه هیچ گونه خطری برای بارداری نداشته اما به علت تغییرات هورمونی که در دوران بارداری به وجود می‌آید سبب تغییراتی در اندازه و شکل سینه ها می شود و این تغییرات تا زمان پس از بارداری نیز ادامه خواهد داشت زیرا ترشح شیر تا آن زمان ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارند آن را بعد دوران بارداری و شیردهی انجام دهند.

تغییرات سینه در دوران بارداری

مراقبت های پس از پروتز سینه

  • شخصی که پروتز سینه انجام داده است بهتر است تا دو روز یک همراه داشته باشد که از او مراقبت نماید .
  • بعد از ۱۴ روز استراحت مطلق شخص می تواند تمامی فعالیت های خود را از سر بگیرد.
  • حداقل تا ۱۴ روز شخص بلند کردن اجسام سنگین ممنوع است زیرا باعث فشار به ناحیه عضلات قفسه سینه میشود .
  • شخص باید تمامی توصیه های جراح سینه خود را رعایت نماید تا زخم ها سریع تر بهبود یابد ، روند بهبودی زخم های هر شخص با شخص دیگری متفاوت است .
  • پیاده روی سبک را شخص پس از چند روز می تواند انجام دهد اما ورزش های سنگین را باید پس از چند روز انجام داد .
  • از استعمال دخانیات و الکل باید اجتناب نمایید ، زیرا بهبود زخم ها را با مشکل روبرو می کند. در صورتی که از استعمال دخانیات نمی توانید اجتناب نمایید حتما تا سه هفته به استعمال دخانیات نپردازید .
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت بعد از پروتز سینه می‌توانید حمام کنید.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است جای زخم ها را تیره تر نماید .
  • برای کاهش تورم و کبودی پس از عمل سینه بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید .
  • توصیه می شود در دوران نقاهت و پس از پروتز سینه ها تا سه هفته از خوابیدن به پهلو اجتناب نمایید و از خوابیدن به پشت اجتناب نمایید ، بیمار پس از بزرگ کردن سینه ها به هیچ وجه نباید به روی شکم بخوابد .
  • استفاده از سوتین طبی است که جراح سینه به تمامی اشخاصی که عمل سینه را انجام داده اند توصیه می کند که به شکل مرتب تمام شبانه روز از این سوتین استفاده نمایند تا پروتز ها دقیقا در جای خود قرار بگیرند بخیه ها عموما بعد از گذشت هفت روز جذب می شوند ، اما برخی از بخیه ها نیاز است که کشیده شوند .
  • مصرف داروها و تمامی مسکن ها و قرص ها را شخص باید مصرف نماید تا به تسکین درد آنها کمک نماید .
  • فعالیت جنسی را شخص پس از عمل سینه زمانی که دردی نداشته باشد می تواند انجام دهد .

جلوگیری از مشکلات شیردهی پس از پروتز سینه

قبل از انجام پروتز درباره شیردهی و پروتز سینه با پزشک خود صحبت کنید. برای جلوگیری از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبان گیر فرد شود بهترین روش برای جراحی را پیشنهاد دهد. ممکن است پس از مشورت با پزشک جراحی پروتز سینه تا بعد از بارداری و زایمان عقب بیندازید. شرایط خاص و نادر دیگری وجود دارد که می‌تواند شیردهی را با سینه ای که تحت اعمال جراحی قرار گرفته است را دشوار کند.

اغلب زنان حتی با وجود پروتز سینه می توانند دوران شیردهی موفقی داشته باشند. در مورد دغدغه های خود پس از جراحی پروتز سینه حتماً با یک متخصص اطفال و شیردهی صبحت کنید. به خاطر داشته باشید که نوزاد شما حتی از مقدار بسیار کم شیر تولید شده توسط سینه های شما می تواند مواد غذایی و ویتامین های ضروری خود را دریافت کند و در صورتی که نیاز باشد ، استفاده از مکمل های مخصوص و شیر خشک می تواند کمبود احتمالی تولید شیر توسط سینه ها را جبران نماید. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به هرگونه سؤال شما در خصوص جراحی ایمپلنت سینه و تأثیر آن در دوران بارداری و شیردهی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

باید دوز دارو در زنان مبتلا به کم کاری تیروئید که تصمیم به باردار شدن دارند به خوبی تنظیم شود چرا که هیپوتیروئیدی می‌تواند بر رشد و نمو جنین تأثیر بگذارد و غالباً در طی حاملگی جایگزینی هورمون تیروئید برای آن‌ها تغییر می‌کند و بنابراین مراقبت بیشتری لازم است، زیرا داروها و مکمل‌های مختلفی (خصوصاً آهن) می‌توانند مشخصاً بر جذب هورمون تیروئید تأثیر بگذارند و بنابراین تنظیم سطح هورمون نیاز به مراقبت‌های بیشتری در طی بیماری یا تغییر داروها دارد.

 

تیروئید در نوزادان

کم کاری تیروئید در نوزادان چگونه تشخیص داده می‌شود؟

 

تشخیص کم‌کاری تیروئید با اندازه‌گیری هورمون‌های تیروئید TSH" " و "T4" در غربالگری انجام می‌شود و اگر در نتیجه‌ آزمایش مشخص شود که نوزاد دچار دچار کم‌کاری تیروئید است، برای اطمینان آزمایش را دوباره چک می‌کنند، چون علاوه بر تشخیص فوری این بیماری در نوزاد،‌ باید درست و دقیق هم باشد، اگر درمان به موقع شروع شود، عوارض بیماری برگشت‌پذیر خواهد بود.

علل بروزکم کاری تیروئید در نوزادان چیست؟

عوامل زیادی مانند سن مادر (بالای ۴۰ سال)، ابتلای مادر به کم کاری تیروئید، دیابت، بیماری‌های مقاربتی، مصرف بعضی داروها در مادر وجنین مانند آمیو دارو سیتوکین‌ها، دوپامین وآگونیست‌های آن، داروهای حاوی ید لیتیوم فنی تویین ریفامپین واستروئیدها، وزن کم نوزاد(زیر ۲۰۰۰گرم ) وزن بالا(بالای ۴۵۰۰ گرم )، جنس دختر، کمبود ید و پرکلرات و سمومی که در حشره‌کش‌ها استفاده می‌شود، در بروز این بیماری نقش دارند و عوامل ژنتیکی نقش کم رنگی در این زمینه دارد .

 

چه زمانی آزمایش غربالگری تیروئید در نوزادان انجام می‌شود؟

این آزمایش سه تا پنج روز بعد از تولد نوزاد انجام می‌گیرد تا نوزاد از نظر بیماری کم‌کاری تیروئید و فنیل کتونوری غربالگری می‌شود و برای انجام این آزمایش از کف پای آن‌ها خون می‌گیرند.

چه تعداد از نوزادانی که تیروئید دارند، باید دائما دارو مصرف کنند؟

از بین نوزادان شناسایی شده حدود یک سوم آنها نوع گذرا هستند یعنی پس از مدتی دیگر نیاز به ادامه دارو ندارند ودو سوم دیگر نوع دایمی هستند که تا پایان عمر باید دارو مصرف کنند.

 

علائم و نشانه‌های بیماری پرکاری تیروئید چیست؟

تشخیص پرکاری تیروئید بر اساس علائم بالینی و آزمایشات خونی انجام می‌شود و بیشتر افراد مبتلا به پرکاری تیروئید دچار علائمی مانند اضطراب، تپش قلب، لرزش، حرکات محدود و دردناک چشم، التهاب و قرمزی چشم، داشتن حالت خیره و گاهی بیرون زدگی چشم، عدم تحمل گرما، تعریق زیاد، کاهش وزن با وجود اشتهای طبیعی یا افزایش یافته و دچار تغییرات خلق و خو می‌شوند، در خانم‌ها اختلالات قاعدگی و در آقایان ناتوانی جنسی غیرممکن است دیده شود، البته پرکاری تیروئید گاهی اوقات بسیار شدید است و می تواند منجر به کاهش وزن شدید، اختلالات عضلانی، تنگی نفس و نارسایی قلبی نیز بشود، گاهی اوقات در افراد مسن ممکن است، علائم خیلی واضح نباشد و فقط کمی کاهش وزن، بی قراری، ضعیف شدن و بی حالی دیده شود، همچنین اندازه تیروئید نیز معمولاً بزرگ می‌شود و گاهی در لمس، گره‌ها و یا برجستگی‌هایی دیده می‌شود.

کم کاری مادرزادی تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید تولید نمی کند. این شایعترین اختلال تیروئید در کودکان است که رایج ترین دلیل آن عدم رشد غده تیروئید در دوران بارداری یا قرار گیری آن در یک موقعیت غیر طبیعی در گردن است. پرکاری تیروئید در نوزادان معمولاً به دلیل آنتی بادی های محرک تیروئید تولید شده توسط مادران مبتلا به بیماری گریوز ایجاد می شود. دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص جراحی عمومی اماده ارائه مشاوره های عالی در این زمینه به شما همراهان عزیز می باشند. برای دریافت نوبت، می توانید از قسمت نوبت دهی سایت اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh
عمل پروتز سینه از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توان به افزایش حجم و سایز سینه ها کمک کرد. بسیاری از بهترین پزشکانی که به ارائه خدمات زیبایی و انجام جراحی زیبایی سینه می پردازند عمل بزرگ کردن سینه با پروتز را از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی سینه زنان برشمرده اند که می توان موضوعی تامل برانگیز باشد. همه ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را انجام می دهند و در واقع جراحی پروتز شایع ترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان ها می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده میزان رضایت بیماران بعد از انجام این عمل بسیار بالا می باشد و انجام جراحی پروتز علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی وی نیز شده است.
 
 
 
 
افراد مناسب برای جراحی بزرگ کردن سینه
 
خانم هایی که سینه های كوچكی دارند و می خواهند سینه بزرگتری داشته باشند.
خانم هایی که می خواهند عدم تقارن و اختلاف سایز و اختلاف شكل دو سینه را اصلاح نمایند.
خانم هایی که بر اثر شیردهی و یا لاغر شدن سینه های آنها كوچك و شل شده است.
عمل بزرگ کردن سینه چگونه انجام می شود؟
عمل بزرگ کردن سینه در كلینیك خصوصی انجام می شود و تمام مراحل توسط دكتر ثنائی انجام می گیرد. انتخاب محل عمل پروتز سینه به عهده جراح می باشد و جراح محل برش را به شما توضیح می دهد. معمولاً اسكار به جا مانده از عمل پروتز سینه از نظر زیبائی بسیار قابل قبول است. مگر در موارد كلوئید و اسكار هیپوتروفیك كه برای پیشگیری از آن باید تا چند ماه تحت نظر جراح باشید.
 
چه كسانی بهتر است عمل بزرگ کردن سینه را انجام ندهند؟
 
خانم هایی که بیماری داخلی جدی دارند.
خانم هایی که تصورات و انتظارات غیر عادی و غیر واقعی از انجام جراحی دارند.
خانم هایی که سابقه سرطان پستان در افراد فامیل درجه 1 و2 قویاً شدید است. به علت تداخل احتمالی پروتز در تصاویر ماموگرافی (رادیوگرافی سینه) بهتر است این عمل را انجام ندهند، گرچه در مطالعات مختلف علمی ثابت شده پروتز تاثیری در تصاویر ماموگرافی با روش های خاص ایجاد نمی كند.
 
سن مناسب برای جراحی پروتز سینه
 
برای انجام جراحی پروتز سینه محدوده سنی وجود ندارد. از زمانی كه بلوغ سینه كامل شده باشد این عمل قابل انجام است. هم چنین در سنین بالا و در سنین بعد از یائسگی مشكلی ایجاد نمی كند ولی بیشترین متقاضیان عمل بزرگ کردن سینه بین 20 تا 40 سال می باشند.
مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.
عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید.


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

لیفت سینه بدون جراحی

تاثیر سن و گرانش روی سینه ها باعث نگرانی بسیاری از خانم ها شده است. با افزایش سن، سینه ها کمتر الاستیک می شوند، شروع به کشش می کنند و سرانجام فرود می آیند که در ادامه با درمان افتادگی سینه بدون جراحی یا لیفت سینه بدون جراحی بیشتر آشنا میشوید. این به پتوز پستان معروف است. که معمولا به آن اصطکاک سینه گفته می شود. زنانی که می خواهند این اثرات را معکوس کنند، گزینه هایی دارند، از جمله تقویت پستان از طریق عمل لیفت پستان. فکر رفتن به زیر چاقو برای انجام یک روش آرایشی می تواند وحشتناک باشد، اما به لطف فناوری، گزینه های بیشتری وجود دارد که نیازی به تکنیک های تهاجمی ندارند و همچنین نتایج طبیعی تری به دست می آورند که بالا کشیدن سینه بدون جراحی از جمله روش های غیر تهاجمی میباشد.

 

بالا کشیدن سینه بدون نیاز به جراحی


مزایا استفاده از لیفت سینه بدون جراحی

با توضیح بر اینکه دقیقا معنای اصطلاح غیر جراحی، به معنای عدم بیهوشی، برش و برآمدگی هایی است که هیچ گونه زخمی را بر روی بدن به جای نخواهد گذاشت. در طی بزرگ شدن سینه ها بدون جراحی، در اصل چربی لیپوساکسی شده بیمار را از سایر قسمت های بدن می گیرند و آن را به سینه ها تزریق می کنند که جزو روش های لیفت بدون جراحی میباشد.. که در روش بالا کشیدن سینه بدون جراحی در مرحله بعد سلولهای بنیادی جمع آوری شده از خون را به غشای سینه تزریق میکنیم. این بسته به تکنیک پزشک، می تواند نتایج تقویت سینه تا سالها ادامه داشته باشد و احتیاجی به ترمیم مجدد نداشته باشد. با ترکیبی از تزریقات تحریک کننده بیولوژیکی و لیفت سینه، پرتونگاری با استفاده از دستگاه های دارای تکنولوژی بالا قدرت و انعطاف پذیری سینه ها را ارزیابی میکنند. این روش درمانی ایده آل برای زنانی است که به دنبال تغییر ظاهری در سینه خود هستند.

طبق گفته انجمن پزشکان زیبایی شناسی جراحی، آسانسور های سینه در حال افزایش است، که فقط در سال گذشته13.9 درصد افزایش یافته است.غده های شیر پس از حاملگی متراکم تر نمی شوند، زیرا چربی ها جایگزین برخی از بافت های سینه یکبار سفت می شوند و این به افتادگی نیز می انجامد. با لیفت سینه بدون جراحی، با تحویل رادیویی با فرکانس رادیویی دو قطبی(RF ) به سطح پوست و پوست های زیرین، پوست و رباط ها را محکم می کند، کلاژن ساخته می شود و چربی ها را مایعات می کند و باعث می شود پستان ها را به سمت بالا هدایت شوند و درمان افتادگی سینه بدون جراحی به این صورت میباشد.

 

ارتباط سایز سینه و سایز سوتین در زنان


جراحی بالا کشیدن سینه مطمئن‌ترین و قطعی‌ترین روش برای لیفت سینه است. برخی از افراد به دلایل مختلف شرایط جراحی را ندارند و به روش‌های جایگزین روی می‌آورند. اما هیچکدام از آن‌ها درمانی دائمی نیستند و حتی ممکن است فرد را به نتیجه دلخواه نرسانند. دقیقا به همین دلیل است که پزشکان حرفه‌ای هیچوقت روشی غیر از جراحی را برای بالا بردن سینه، توصیه نمی‌کنند. نکته مهم دقت به این موضوع است که اگر افراد برای فرم دهی سینه روش های غیر جراحی را برگزینند، امکان اصلاح و باز سازی مجدد سینه ها پس از این متد ها، توسط روش های جراحی، دیگر وجود ندارد.

بهتر است برای انتخاب متد مناسب برای ایجاد فرم مطلوب در سینه‌ها با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. چرا که چنین شخصی اطلاعات کاملی در مورد انواع روش‌های موجود دارد و می‌تواند شما را راهنمایی کند. دکتر فرهاد موسی زاده بهترین متخصص جراحی عمومی و جراحی پستان در تهران به شمار می‌روند. شما می‌توانید برای رزرو نوبت از طریق بخش تماس با ما در سایت اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد