نوشته شده توسط : drmoussazadeh

تشخیص سرطان سینه در منزل به تنهایی یک روش مهم برای پی بردن سریع به سرطان پستان محسوب می شود. به عقیده ی پزشکان اقدام به انجام ماهانه ی تست سرطان سینه در منزل در کنار سایر روش های غربالگری می تواند شانس تشخیص به موقع را افزایش دهد. با گذشت سالها، بحث در مورد اینکه چقدر تست سرطان سینه در منزل در تشخیص زودرس سرطان پستان و افزایش احتمال زنده ماندن وجود دارد، بحث شده است. طبق بررسی های مرکز سرطان، خودآزمایی پستان در تشخیص علائم سرطان سینه یک ابزار غربالگری مفید در تشخیص سرطان سینه در منزل است، به خصوص هنگامی که در ترکیب با معاینات بدنی منظم توسط پزشک، ماموگرافی، و در برخی موارد سونوگرافی و یا MRI استفاده می شود. هر یک از این ابزارهای غربالگری به روشی متفاوت عمل می کنند و نقاط قوت و ضعف دارند. تست سرطان سینه در منزل ابزاری مناسب و بدون هزینه است که می توانید به طور مرتب و در هر سنی از آن استفاده کنید. ما توصیه می کنیم که همه خانم ها به طور منظم خودآزمایی سینه را به عنوان بخشی از استراتژی کلی راه تشخیص سرطان سینه در منزل در نظر بگیرند.  تست سرطان سینه در منزل

 

 

تست سرطان سینه در منزل درپنج مرحله


بهترین راه تشخیص سرطان سینه در منزل از طریق لمس و مقایسه سینه در زمانی است که سینه‌ها سفت و دردناک نباشند (ترجیحا بعد از پایان عادت ماهانه). 
حالت طبیعی پستان خود را به یاد داشته باشید تا تغییرات ماهانه آن را متوجه شوید. ساده ترین راه برای لمس سینه زمانی است که پوست خیس و لغزنده یا صابونی است.
مرحله اول: دست به کمر بایستید و به سینه های خود در آینه با شانه های مستقیم توجه کنید.

در اینجا آنچه باید به دنبال آن باشید:
سینه هایی که اندازه، شکل و رنگ آنها طبیعی است و تورمی در ناحیه سینه دیده نمی شود.

اگر هر یک از تغییرات زیر را مشاهده کردید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
•    برآمدگی، تو رفتگی، تغییر رنگ پوست سینه ، پوسته شدن پوست سینه، پوسته ریزی در نوک
•    تغییر موقعیت نوک سینه
•    قرمزی، درد، راش (کهیر پوستی با خارش) یا تورم

مرحله دوم: اکنون بازوهای خود را به بالای سر ببرید و به دنبال همان تغییرات باشید. سپس از یک سمت به سمت دیگر بچرخید و با دقت پستان ها و زیر بغل را مورد بررسی قرار دهید.

مرحله سوم: در حالی که جلو آینه هستید، به دنبال هرگونه علائم از ترشحات سینه باشید. نوک سینه را به آرامی فشار دهید تا از بودن یا نبودن ترشحات نوک سینه مطلع شوید.

 

 

در صورتی که حین معاینه متوجه توده ای در پستان های خود گشتید، وحشت نکرده و تنها به پزشک و متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید. به هیچ عنوان نمی توان با اطمینان گفت که توده کشف شده به طور حتم سرطانی است، در بسیاری از موارد می تواند یک کیست یا توده کاملا خوش خیم باشد. بنابر این مضطرب نشده، اما حتما به پزشک مراجعه داشته باشید. از یاد نبرید که در صورت کشف به موقع توده های بدخیم و سرطانی و شروع به معالجه به موقع، امکان بهبودی کامل با توجه به شیوه های جدید درمانی و مهارت پزشک، بسیار محتمل خواهد بود.

کلام آخر

دکتر فرهاد موسی زاده دارای بورد تخصصی جراحی های پستان و درمان سرطان سینه، روش های درمانی و زیبایی سینه را در تلفیق با یکدیگر جهت درمان قطعی و حفظ روحیه بیمار به لحاظ زیبایی، ارائه می کنند این عمل تحت عنوان انکوپلاستی انجام شده و دکتر موسی زاده جزء انگشت شمار پزشکانی هستند که در کشور توانایی انجام این عمل حساس را دارند و بر اساس تعداد عمل های انجام داده می توان ایشان را بهترین جراح برای عمل انکوپلاستی دانست. جهت دریافت نوبت ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین به دکتر موسی زاده مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()